شناسهٔ خبر: 48653638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

همکاری وزارت بهداشت و نیروهای مسلح در خدمات‌رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان

نمکی درباره راه‌اندازی بیمارستان سیار توسط نیروهای مسلح که در استان‌هایی که ظرفیت بیمارستانی آن‌ها تکمیل شده است، گفت: ما از همکارانمان در ارتش، سپاه و ناجا به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌ها کمک گرفته‌ایم.

صاحب‌خبر -

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه گروه‌های دیگری را به مجموعه اولویت‌های تزریق واکسن کرونا اضافه کردیم، اظهار داشت: یکی از این گروه‌ها اصحاب رسانه و خبرنگاران که از آغازین روز درگیری ما با کرونا در کنار ما بودند؛ خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم و چه برای انتقال اخبار بسیار کمک کردند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون زندانیان، همکاران مشغول در حمل و نقل عمومی، ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی را شروع شده است؛ همچنین واکسیناسیون بیماران دیابتی را شروع و بیماران خاص را که قبلا شروع کرده بودیم، آن‌هایی که از این گروه مانده‌اند را به پایان می‌رسانیم.

نمکی با بیان اینکه واکسیناسیون قضات و کارکنان دادسرا‌ها و دادگاه‌ها که مراجعین زیادی دارند و مشاغل پر خطر دیگری اعلام خواهند شد، گفت: واکسیناسیون اصحاب سینما از هفته آینده شروع خواهد شد تا با خیال راحت‌تر بتوانند آثار فاخر را برای سینما و کشور خلق کنند.

وزیر بهداشت گفت: گروه‌های سنی پایین‌تر را هر دو سه روز یکبار اعلام می‌کنیم؛ ما امیدواریم که واکسیناسیون را به بالاتر از آنچه که تعهد کرده بودیم، برسانیم؛ خوشبختانه با تلاش‌‌های صورت گرفته موانع واردات واکسن مرتفع شده و ان‌شاءالله واکسن را به خوبی وارد می‌کنیم، واکسن داخلی هم به سطحی از تیراژ رسیده که ما دلگرمی بیشتری برای حمایت دریافت واکسن داخلی داریم.

نمکی درباره وضعیت تامین واکسن کرونا اعم واکسن داخلی و خارجی، ادامه داد: ما محموله‌های جدید خوبی را در راه داریم. نگرانی از بابت تامین واکسن نداریم و به همین دلیل داریم گروه‌های هدف را افزایش می‌دهیم و شاهد گسترش تعداد گروه‌های هدف در مشاغل مختلف و در موارد ریسک پذیر خواهیم بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همکاران ما در فشار سنگینی هستند، گفت: پروتکل‌ها اصلا رعایت نمی‌شود جاده‌ها، رستوران‌های باز هستند، شهر شلوغ و رفت و آمد‌های بی رویه وجود دارد و به همین دلیل هر روز فشار بر همکاران ما بیشتر می‌شود.

نمکی درباره راه‌اندازی بیمارستان سیار توسط نیروهای مسلح در استان‌هایی که ظرفیت بیمارستانی آن‌ها تکمیل شده است، گفت: ما از همکارانمان در ارتش، ناجا و سپاه به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان ها کمک گرفته‌ایم؛ همچنین در تهران ستاد اجرایی به ما کمک‌هایی کرده است؛ البته بیشترین محور فشار و بار بر روی بیمارستان‌های دانشگاهی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما