شناسهٔ خبر: 48653616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عقد قرارداد اولیه با رانندگان سرویس مدارس/لزوم رعایت چارچوبها برای استفاده از لباس فرم "محلی"

فاطمه اسماعیلی

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره روند انعقاد قرارداد سرویس مدارس و واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس توضیحاتی ارائه کرد و گفت که قرارداد سرویس مدارس مشروط منعقد و پس از قطعی شدن وضعیت بازگشایی مدارس، قطعی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نورعلی عباسپور در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: پیش ثبت نام با توجه به شرایط و وضعیت فعلی قابل انجام است و مدارس می توانند قراردادهای اولیه برای سرویس مدارس داشته باشند.

وی افزود: برای  آن دسته از رانندگان که تنها در حوزه سرویس مدرسه هستند، هنوز واکسیناسیون انجام نشده است. اما بخش قابل توجهی از آنها، راننده تاکسی هستند که واکسیناسیون شان در حال انجام است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز فهرستی از سوی ما ارسال نشده است و در حال تکمیل آن هستیم اظهار کرد: از استان ها خواسته بودیم کارگروه‌های شهرستانی تشکیل دهند؛ آنها شرکت ها را شناسایی و به مدارس معرفی کرده اند. منتها قراردادها مشروط است و حالت قطعیت ندارد.

عباسپور تصریح کرد: درست است که سیاست، بر بازگشایی حضوری مدارس است، اما فعلا قراردادها مشروط بسته می شود و پس از آنکه وضعیت بازگشایی مدارس مشخص شد، قراردادها قطعی خواهند شد.

وی به وضعیت ایاب و ذهاب در مناطق روستایی نیز اشاره ای کرد و گفت: بخشی از اعتبار ایاب و ذهاب در مناطق روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه تقبل می شود و  آموزش و پرورش هر منطقه اقدام به عقد قرارداد می کند و کاری به مدرسه ندارند. اعلام کرده ایم که قراردادها زودتر انجام شود تا مشخص باشد که رانندگان سرویس چه کسانی هستند. شرکت ها را شهرداری ها معرفی می کنند، زیرا مناطق با شرکت های پیمانکاری قرارداد می بندند و معمولا مشخص است که چه کسانی هستند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه تمام رانندگان سرویس مدارس چه زمانی تحت پوشش برنامه واکسیناسیون قرار می گیرند اظهار کرد: بله، شرکت هایی که با مدارس قرارداد بسته و شناسایی و مشخص شده اند به ما قول داده اند که واکسنشان را در همین ماه تزریق کنند.  وظیفه ما شناسایی و معرفی رانندگان است و باید اسامی آنها را تایید کنیم که واکسینه شوند. البته همانطور که گفته شد در کلانشهرها اکثرا راننده تاکسی اند و واکسن زده اند، مابقی هم بعد از عقد قرارداد به وزارت بهداشت معرفی می شوند.

عباسپور درباره لباس فرم مدارس نیز با تاکید بر اینکه شورای مدارس درباره لباس فرم مدرسه تصمیم گیری می کنند گفت: نماینده اولیاء در شورای مدرسه حضور دارد. توصیه کرده ایم هر دانش آموزی اگر سال های قبل لباس فرم خریداری کرده  همان را استفاده کند. اجباری برای تهیه لباس فرم نیست، با این حال اگر شورای مدرسه با هر استدلالی تصمیمی می گیرد باید خانواده ها را برای تغییر لباس فر م اقناع کند. این کار باید اقناعی باشد و نباید تحمیلی صورت بگیرد.

وی درباره امکان استفاده از لباس فرم محلی و بومی نیز گفت: ما چارچوب و قواعد را در آیین نامه های مربوط مشخص کرده ایم از جمله اینکه مغایر با فرهنگ آنجا نباشد. اگر چارچوب ها رعایت شوند، مشکلی در این زمینه نیست.

انتهای پیام

نظر شما