شناسهٔ خبر: 48653585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۰۰ کسب‌وکار اینترنتی در استان سمنان فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۴۰۰ کسب‌وکار اینترنتی در استان فعال است که حدود نیمی از آن‌ها دارای نشان اعتماد الکترونیکی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدیاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات اصلی‌ترین نقش را در تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد نوین و دیجیتالی بر عهده دارند.

او گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ کسب و کار اینترنتی در استان سمنان فعال است که حدود نیمی از آن‌ها دارای نشان اعتماد الکترونیکی هستند و از آنجا که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از اقتصاد دنیا مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است، باید با حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان این عرصه در اشتغال‌زایی و رسیدن به دروازه‌های نوین اقتصادی حمایت کرد.

حسن پور با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصاد استان و نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه، بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه فاوا فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تاکید بر نقش کسب و کار‌های حوزه فاوا در ایجاد رونق اقتصادی، از عزم این اداره کل برای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان این حوزه و حضور پررنگ آن‌ها در بازار‌های استان و کشور خبر داد.

او با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق این شعار، افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و توانمندی‌های جوانان در حوزه‌های علمی و فناورانه، توجه به نقش ارزنده نخبگان استان در اقتصاد دانش‌بنیان، می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در استان شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: لازمه ایجاد فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده، توجه به شرکت‌های دانش بنیان است و باید بخشی از رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده را از اقتصاد دانش‌بنیان و ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به حمایت‌های وزارت ارتباطات از توسعه کسب‌وکار‌های نوین در بستر فناوری اطلاعات، افزود: در این زمینه تاکنون حمایت‌های لازم از ۵۰ شرکت نوپا در این استان انجام شد و از آنجا که شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا به‌عنوان ابزار تجاری مدرن در جامعه امروزی تلقی می‌شوند، باید از این شرکت‌ها برای توسعه کسب و کار‌های استان به نحو مطلوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما