شناسهٔ خبر: 48653551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آزادی‌خواه: قانون هسته‌ای،غرب رابه مذاکره کشاند

عضو فراکسیون انقلاب با بیان اینکه تهدید آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران به چین به جایی نمی‌رسد، گفت: تصویب قانون هسته‌ای مجلس باعث شد که غربی‌ها پای میز مذاکره بیایند.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در واکنش به تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه در صورت عدم بازگشت ایران به برجام ، فروش نفت ایران به چین را تحریم می‌کنند، اظهار داشت: واژه تحریم دیگر برای جمهوری اسلامی ایران جدید نیست و جهانیان هم این موضوع را فهمیده‌اند.

قرارداد ما با چین در زمان تحریم منعقد شد

وی اظهار داشت: قرارداد ما با چین زمانی منعقد شد که ایران در تحریم نفتی قرار داشت و این تهدیدات آمریکا راه به جایی نخواهد برد. ما امروز شاهد بازگشت مشتریان خود یکی پس از دیگری هستیم و آنان بالأخره به این نتیجه رسیدند که از ایران نفت خریداری و به تهدیدات و تحریم‌های آمریکا توجه نکنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه دیپلماسی التماسی دولت روحانی این شده است که آمریکایی‌ها به جای آنکه به برجام بازگردند و تعهداتشان را انجام دهند، باز هم ایران را تهدید می‌کنند. متاسفانه در دولت روحانی سیاست خارجی التماسی دنبال شد و نتیجه این تفکر آن شد که دشمنان هر روز به تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: زمانی که همه کشورها را کنار بگذاریم و فقط به یک کشور یعنی آمریکا توجه کنیم، قلدری و زورگویی آنان هم هر روز بیشتر می‌شود.

بیش از اندازه به فرجام برجام امیدوار شدیم

آزادی‌خواه یادآور شد: متاسفانه در این هشت سال ما بیش از اندازه به فرجام برجام که نامعلوم بود، امیدوار شدیم و در واقع، دولتمردان به مردم سرابی را نشان دادند و هیچیک از نتایجی که درباره برجام وعده داده بودند، عملیاتی نشد.

وی اظهار داشت: سیاست خارجی دولت روحانی در این هشت سال به این صورت بود که همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشتند و به جایی هم نرسید و باعث قلدری آمریکا شدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مانع رفع تحریم‌ها شده است، گفت: به هیچ وجه این گونه نیست و مصوبه هسته‌ای مجلس باعث شد تا سیاست خارجی ما مبتنی بر اقتدار حرکت کند و کار خود را جلو ببرد.

مذاکرات وین حاصل مصوبه هسته‌ای مجلس بود

آزادی‌خواه تاکید کرد: اگر دولت همکاری می‌کرد و بر اساس همین استاندارد و قانون مجلس جلو می‌رفت، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل می‌شد. مذاکرات وین حاصل مصوبه هسته‌ای مجلس بود و تصویب این قانون باعث شد که غربی‌ها پای میز مذاکره بیایند و نباید در این موضوع شک کرد.

 

نظر شما