شناسهٔ خبر: 48653425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنجمین روز آتش سوزی گسترده در شهر‌های ساحلی

افزایش شمار قربانيان آتش سوزی جنگلی در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد دو نفر دیگر روز یکشنبه به علت آتش سوزی جنگل‌ها در شهر جنوبی ماناوگات جان باختند.

صاحب‌خبر -

افزایش شمار تلفات آتش سوزی جنگلی در ترکیهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز از استانبول، شمار جان باختگان آتش سوزی در مناطق جنگلی در سواحل جنوبی ترکیه، روز یکشنبه به هشت تن افزایش یافت. این در حالی است که ماموران آتش نشانی برای پنجمین روز برای مهار حریق در شهر‌های ساحلی تلاش کردند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: دو نفر دیگر روز یکشنبه به علت آتش سوزی جنگل‌ها در شهر جنوبی ماناوگات جان باختند. ۱۰ تن دیگر نیز در بیمارستان منطقه تحت درمان هستند.

مقامات ترکيه می‌گویند از ۱۱۲ مورد آتش سوزی های جنگلی در جنوب و غرب ترکیه، ۱۰۷ مورد تا صبح یکشنبه مهار شده بودند. با این حال، به گفته بکر پاک دمیرلی وزیر جنگل داری ترکيه، حریق همچنان در ماناوگات و در مارماریس و شهر میلاس ادامه دارد. آتش سوزی پیشتر در روز‌های اخیر جان پنج نفر را در ماناوگات و یک تن را در مارمایس گرفته بود. هزاران نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

در همين حال؛ عملیات اطفای حریق جنگل‌های ترکیه با مشارکت یک فروند هواپیما و سه بالگرد از اسکادران وزارت دفاع کشورمان با تمام قوا ادامه دارد. پنج روز از آغاز آتش سوزی جنگلی در ترکیه می‌گذرد، اما شعله‌های آتش به علت وزش باد شدید همچنان با سرعت در حال گسترش است.

در یونان نیز آتش نشانان روز یکشنبه در تلاش بودند آتش سوزی در جنگل‌های غرب این کشور را مهار کنند. بر اثر این آتش سوزی، چندین خانه تخریب شده و ۱۵ نفر نیز مصدوم شده اند.

همچنین؛ در سیسیل در جنوب ایتالیا، آتش نشانان برای روز دوم به مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها ادامه دادند. دامنه این آتش سوزی به شهر کاتانیا رسیده و فرودگاه شهر نیز تعطیل شده است.

 

نظر شما