شناسهٔ خبر: 48653402 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

بهترین ساعت روز برای پیاده روی

پیاده روی که بر اساس زمانی مشخص در طول هفته انجام شود برای بهبود سلامتی بسیار مفید است. همچنین برای کنترل بسیاری از بیماری‌ها کار آمد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، پیروی از یک روال مدوام و مستمر برای پیاده روی، اولین قدم برای بهبود سلامتی است. پیاده روی به کاهش فشار خون، افزایش شادکامی و رهایی از استرس مشکلات خواب کمک می ‎کند.

تحقیقات به عمل آمده بر روی افراد دارای فشار خون بالا حاکی از آن بود که پیاده روی به مدت 2 ساعت و 3 بار در هفته ، به خصوص بعد از صرف شام تاثیر به سزایی در کاهش میزان فشار خون این افراد داشته است و بنابراین به جای تماشای تلوزیون بعد از صرف شام به بیرون از منزل رفته و پیاده روی کنید که پیاده روی در هنگام شب همچنین به کاهش استرس و اضطراب ناشی از فعالیت های روزمره نیز کمک خواهد کرد.

 در حین پیاده روی عضلات برای صرف انرژی از گلوکز موجود در خون استفاده می ‎کنند و به همین دلیل نقش به سزایی در کنترل بیماری دیابت نوع دوم دارد. بهتر است پیاده روی را در مدت زمان کمتر و دفعات بیشتر انجام دهید. برای مثال به جای نیم ساعت پیاده روی کردن، سه مرتبه 10 دقیقه ای بعد از صرف صبحانه ، نهار و شام به پیاده روی بپردازید. تحقیقات نشان می ‎دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که بعد از صرف هر وعده غذایی به مدت 10 دقیقه پیاده روی کردند، عملکرد بهتری در کنترل قند خون خود داشته اند.

همچنین لازم به ذکر است که پیاده روی در انتهای روز، تاثیری بیشتری در مقاسیه با سایر مواقع روز در این افراد داشته است.

رفت و آمد با اتوموبیل و ماندن طولانی مدت در ترافیک باعث افزایش میزان استرس و اضطراب فرد در طول روز خواهد شد و از آن جایی که پیاده روی در مسافت های طولانی امکان پذیر نیست، بهتر است ماشین خود را با فاصله از محل مورد نظر پارک کنید تا بتوانید چند دقیقه ای در طول روز پیاده روی کنید.

داشتن فعالیت های بدنی در طول روز باعث ایجاد خستگی در بدن شما شده و این امر به برطرف شدن مشکلات خواب کمک خواهد کرد. مطالعات نشان می ‎دهند ورزشکارانی که صبح خود را با پیاده روی شروع می ‎کنند و در معرض نور خورشید اول صبح قرار می‎ گیرند، از روحیه سرحال و سرزنده تری در مقایسه با سایر افراد برخوردارند.

حتی اگر شما فردی علاقه مند به شغل خود هستید ، قاعدتا گاهی اوقات دچار بی حوصلگی نسبت به حرفه خود خواهید شد . مطالعات نشان می ‎دهند، افرادی که بعد از ناهار به مدت 30 دقیقه پیاده روی می ‎کنند ، دارای روحیه ای آرام تر، خلق و خوی بهتر و شور اشتیاق بیشتری در حرفه خود هستند. پیاده روی در هنگام ظهر همچنین به بهبود گردش خون و افزایش انرژی فرد نیز کمک خواهد کرد.

پژوهش های به عمل آمده بر روی افراد چاق نشان داده اند افرادی که صبح ها به مدت 45 دقیقه پیاده روی می‎ کنند، دارای سوخت و ساز بیشتری بوده و تمایل کمتری به پر خوری کردن در مقایسه با سایر افراد دارند و بنابراین اگر تمایل به کاهش وزن دارید ، صبح ها پیاده روی کنید.

در حالت کلی پیاده روی کردن، مختص زمان خاصی از روز نبوده و نکته اساسی در رابطه با آن، کیفیت آن است.

در انتها باید بگوییم

بهترین زمان پیاده روی، زمانی است که خود شما ترجیح بدهید و احساس راحتی داشته باشید. بنابراین زمانی را به پیاده روی اختصاص دهید که احساس رضایت بیشتری در آن دارید و روحیه و حالتان خوب است.

برچسب‌ها:

نظر شما