شناسهٔ خبر: 48653098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر دفاع یمن: غافلگیری‌های متعددی برای دشمن داریم/ ۱۵۳ مورد نقض آتش‌بس توسط عربستان

وزیر دفاع یمن گفت که در صورت ادامه تجاوز و محاصره غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، "عبدالعزیز بن حبتور" نخست‌وزیر یمن و "محمد ناصر العاطفی" وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه دیدار کردند. 

بن حبتور در این دیدار پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دومین مرحله از عملیات "النصر المبین" را تبریک گفت.

وی بر ادامه حمایت‌های دولت نجات ملی از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های نبرد با متجاوزان تاکید کرد.

وزیر دفاع یمن نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جبهه‌های نبرد و پیروزی‌های محقق شده توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به‌ویژه در جبهه البیضاء گفت: نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی در صورت ادامه تجاوز و محاصره همچنان غافلگیری‌های متعددی برای متجاوزان خواهند داشت.

 عربستان 153 بار آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کرد 

یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط یمن برای رصد نقض آتش‌بس در الحدیده، تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به "الجاح" و احداث استحکامات نظامی در الدریهمی، الجاح و التحیتا را از جمله موارد نقض آتش‌بس دانست.

این منبع همچنین از پرواز 18 فروند پهپاد جاسوسی بر فراز مناطق الدریهمی، التحیتا، الجاح و الجبلیه و 13 مورد حمله توپخانه‌ای و 126 بار گلوله باران مناطق مختلف الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 ه.ش) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن زمان تاکنون ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما