شناسهٔ خبر: 48653029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

محرم ۳ طرح ویژه در البرز اجرا می‌شود/ اجرای پویش کوچه‌های حسینیه

کرج - مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: برای محرم امسال سه طرح به صورت متمرکز در استان طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست با علما و خطبای استان البرز که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف هماهنگی بیشتر مجموعه‌ها به ویژه خطبا و علمای استان در آستانه محرم سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

وی بیان کرد: به فضل خدا همدلی بیشتری در این جمع حاصل شده است و مهمان ویژه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور هستند.

سلامتی تمام عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما مهم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: جریان محرم امسال مانند سال گذشته با شعار اینکه ما هم عرض ارادت خودمان را به اباعبدالله (ع) انجام بدهیم و هم سلامتی تمام عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما مهم است.

وی ادامه داد: بر این اساس باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و مقدمه آن حرکت یک همدلی بیشتر بود که این جلسه این همدلی و هماهنگی را بیشتر می‌کند.

ولایی‌برحق با اشاره به اهمیت ماه محرم خاطرنشان کرد: ما هم عهد شدیم، امور مساجد و هیئات مذهبی را تسهیل کنیم برای اینکه مردم راحت‌تر مراسم عزاداری محرم را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه برای ما مهم است که هیچ هیئتی تعطیل نشود و جریان پرشور عزای سیدالشهدا (ع) امسال هم رونق خود را داشته باشد، گفت: امیدواریم این خدمت را تمام عزاداران، نوکران و خادمان دستگاه سیدالشهدا (ع) داشته باشند.

برپایی روضه‌های تلفنی در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه محرم امسال سه طرح به صورت متمرکز در استان البرز طراحی شده است، اظهار کرد: نخست روضه‌های تلفنی است برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس به سامانه ۱۰۰۰۸۸۸۱ درخواست می‌دهند و یک روضه تلفنی در ساعت مشخصی به صورت زنده برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: دومین طرح روضه‌خوانی درب منازل خانواده معزز شهداست که مداح با یک جمعی درب منازل شهدا حضور پیدا می‌کنند و به مرثیه‌خوانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طرح سوم به نام کوچه‌های حسینیه است، تصریح کرد: مردم در این طرح سعی می‌کنند فضا و محله خودشان را با مزین به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله (ع) می‌کنند و رنگ و بوی حسینی و عزای حسینی را به معرض نمایش می‌گذارند.

از منتخبین پویش کوچه‌های حسینیه تقدیر می‌شود

ولایی برحق خاطرنشان کرد: این پویش منتخب‌هایی دارد که بعد از محرم از آنها تجلیل می‌شود.

وی متذکر شد: امسال تمام روستاها و مناطقی که درخواست اعزام مبلغ دارند در حد وسعمان برای آنهایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و با شرایطی که باید استانداردهای خودش را داشته باشد، سازمان در کنار سایر نهادها سعی می‌کند این مقدمات را فراهم کند.

نظر شما