شناسهٔ خبر: 48652975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تعطیلی مشهد، منتظر تصمیم ستاد کرونا از تهران!

اقتصاد ایران: استاندار خراسان رضوی گفت: ستاد ملی کرونا باید درباره تعطیلی مشهد تصمیم گیری کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمدصادق معتمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ما در استان اختیاری برای تعطیل کردن مشهد نداریم و اگر قرار باشد تعطیلی باشد باید در ستاد ملی کرونا تصویب شود و به ما ابلاغ و ما آن را اجرا کنیم.

وی گفت: باید بتوانیم ورودی شهر مشهد یا خراسان رضوی را کاملا مسدود کنیم و برای این موضوع مکاتباتی با وزارت کشور انجام شده است و منتظر پاسخ هستیم.

معتمدیان با اشاره به موضوع تشدید برخورد‌ها با افراد و صنوفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند افزود: با توجه به تصمیماتی که گرفته شده است برخورد‌هایی با صنف‌های مختلف که اصول بهداشتی را رعایت نکنند انجام می‌شود و همچنین تیم‌های گشت زنی در شهرستان طرقبه و شاندیز بیشتر خواهند شد و تخلفات ثبت و برخورد‌های قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۳۸درصد است گفت: باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار همه مردم و سازمان‌های دولتی و غیردولتی باشد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: ۹۲۰هزار دز واکسن در خراسان رضوی تا امروز تزریق شده است و واکسیناسیون با سرعت بالا در حال انجام است و اگر محموله‌های واکسن به خوبی وارد شود مشکلی برای تزریق واکسن کرونا وجود نخواهد شد.

وی همچنین افزود: از ۳۳شهرستان استان ۱۳شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۰شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و میزان بستری‌های در این استان ۲هزار نفر در مراکز درمانی استان است که ۷۰ درصد مربوط به بیمارستان‌های کلان شهر مشهد است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ویروس جدید دلتا سرعت انتشار بالایی دارد و هم اکنون ۴۰۰بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که این آمار در حال افزایش است.

وی افزود: جلسات متعددی در حوزه کنترل بیماری در ستاد استانی کرونا انجام شده که در حال حاضر به هیچ عنوان کمبود تخت بیمارستانی در استان نداریم و در حال حاضر ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

معتمدیان گفت: در این شرایط، با توجه به تصمیماتی که در آخرین جلسه ستاد کرونای استان گرفته شده است استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است و برای اولین بار در کشور اولین بیمارستان کرونای در این استان در طی همین هفته به بهره برداری می‌رسد.

نظر شما