شناسهٔ خبر: 48652216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

با ساخت سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان شهر ضرر نکرده است

با ساخت سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان شهر ضرر نکرده است و اگر امروز می‌خواستند انجام دهند باید ۵۰۰۰ میلیارد هزینه می‌کردند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان در آیین افتتاح فازی اول و دوم مرکز همایش های بین‌الملل امام خامنه‌ای گفت:

در اوایل اسفند ۹۸ بود که اجلاس سران ایران، ترکیه و شوروی قرار بود در ایران برگزار شود. از ریاست جمهوری یک اکیپ به استان های مخالف رفته بودند برای جایی که هم سالن زیبایی داشته باشد و هم از جهات مختلف ویژگی های برگزاری اون اجلاس را داشته باشد. 

وی افزود: به تبریز، شیراز، مشهد و در آخر اصفهان سفر کردند. آقای پوتین و اردوغان گفتند ما رو هربار به تهران نبردید و به دیگر استان های ایران برویم. تیمی که برای ارزیابی جا و مکان و مسائل امنیتی آمدند به ایران، تبریز، شیراز و مشهد را رد کردند و در نهایت اصفهان مورد قبول قرار گرفت.

 

استاندار اصفهان اظهار کرد: آن زمان این سالن هنوز آماده نبود و تنها جایی که به ذهن هر مسئول و فرد ایرانی خطور می‌کند که می‌تواند برود هتل عباسی اصفهان بود و دو روزی وقت صرف شد برای مسائل حفاظت آقای پوتین و اردغوان.

 

رضایی گفت: متاسفانه با وجود تایید شدنش بزرگ ترین مشکل این بود که سقف کوتاه بود و از همانجا فکر کردم که این کار را توسعه دهیم. دو بار دکتر ظریف آمدند و هروقت که من آمدم و پیگیر اتمام این موضوع شدم و خداروشکر و من از همه عزیزان دست اندرکار تشکر میکنم.

 

وی افزود: بهره برداری از این سالن در شرایط فعلی از احداث سالن خیلی مهم تر است و باید تلاش بکنیم که مورد بهره برداری قرار گیرد. اگر بخواهیم یک بهره‌برداری داخلی انجام دهیم شاید خیلی موفقیت‌امیز نباشد و هزینه های نگهداری یکی از مسائل مهم شهر خواهد بود. 

 

استاندار اصفهان تاکید کرد: دکتر اردکانیان یکی از کسانی بود که رابط بین دولت ایران و روسیه بود. قرار براین بود که آنها بیایند که نشد و اینجا بحث قطری ها پیش آمد و آنها آمدند و بسیار خوشحال شد. و گفت اینجا یکی از مکان هایی است که میتوانیم سرمایه گذاری بسیار بکنیم. 

 

رضایی گفت: من فکر میکنم که برای نگهداری اینجا و استفاده از این مکان حتما باید استفاده از اینها در دستور کار مسئولین آینده قرار گیرد. هزینه ای که از جیب مردم و بیت‌المال انجام شده باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و اگر اینکار انجام نشود ضرر کرده ‌ایم.

 

وی افزود: در هر صورت کار بزرگی صورت گرفته و من از همه دست‌اندرکاران مجددا تقدیر و تشکر میکنم و فکر میکنم مسئولان آینده استان و شهر مسئولیت و رسالت بسیار بزرگی دارند. در نهایت شهر ضرر نکرده است و اگر امروز می‌خواستند انجام دهند باید ۵۰۰۰ میلیارد هزینه می‌کردند. 

استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان مهد هنر، خلاقیت، اندیشه و تفکر جدید است و باید یک جایی خودش را نشان دهد. همه اینها هماهنگی، نشاط، زنده بودن این شهر و مدیریت پویای این شهر را نمایان می‌کند. اصفهان و هنر اصفهانی را این کار ها روز به روز در بین جهانیان مطرح می‌کند و فکر میکنم این قضیه حکایت از عشق اصفهانی ها به تمدن است که این مسئله می‌تواند مبدا و مبنا باشد.

 

رضایی در پایان گفت: تشکر میکنم و امیدوارم همه شما سلامت باشید. دوستدار بزرگوار وضعیت کرونا وضعیت خوبی در استان نیست. اما خوشبختانه در استان ما و با تلاش عزیزان بهداشتی، تعداد مرگ و میر در بین بقیه استان ها کمتر شده است ولی باید بیشتر مواظب سلامت خود، خانواده، شهر، استان، کشور و مردم باشیم. اگر میگوییم اصفهان پایتخت فرهنگی است، این تفکر را نیز در رعایت عمل نیز باید نشان داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما