شناسهٔ خبر: 48651704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ۱۲ مرداد 
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی‌فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود. به گزارش ایرنا از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی‌فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود. این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰: ۳۰ صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صداوسیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش می‌شود.در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام وال مسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

ابطال نتایج انتخابات شورای شهر در ۱۰ شهر
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، انتخابات در ۱۰ شهر را باطل اعلام کرد. به گزارش ایسنا، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از بررسی شکایت واصله از هیئت‌های عالی استان‌ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرم‌دره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می‌شود.» ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای سراسر کشور ۲۸ خرداد سال جاری برگزار شد و پس‌ازآن هیئت‌های نظارت عالی استان شکایات واصله را بررسی کرده و جهت تصمیم نهایی به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات واصل کردند.

اینستاگرام پلاس ایرانی راه می‌اندازیم
سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: فیلترینگی در کار نیست، ولی قطعاً محدودیت هست مثلاً محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام. وی افزود: به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود. به گزارش «انتخاب»؛ سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در برنامه جهان‌آرا گفت: بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت قرار است وارد شود، یعنی خدمات پایه کاربردی باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل‌لمس باشد. وی افزود: فعلاً هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود. مثلاً در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت. مرادی بیان کرد: قطعاً محدودیت هست مثلاً محدودیت پهنای باند برای اينستاگرام. تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود. وی در بخشی از صحبت‌های خود افزود: مدعیان بارداری با 2 گیگ اینترنت و مدافعان وایت لیست، از طرح صیانت کنار گذاشته شدند و جزو مخالفان طرح هستند. در این طرح برخلاف سیاه‌نمایی‌ها، دیجی کالا و اسنپ و ... هیچ‌کدام خدمات پایه کاربردی محسوب نمی‌شوند. داریم چوب رویکرد و نگاه گروه اول نویسنده طرح را می‌خوریم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما