شناسهٔ خبر: 48651601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

عکس خبر

صاحب‌خبر -

فاصله امری نسبی‌ است. حتی ۱۰۰ متر نیز می‌تواند فاصله‌ای بس طولانی و خطرناک باشد، بخصوص زمانی که شما بر روی نوار یا طنابی چندسانتی‌متری و در هوای آزاد هستید. در این عکس ورزشکاری در جمهوری چک می‌خواسته مهارت خود در "اسلک لاین" به نمایش بگذارد که البته در این‌کار موفق نبوده است. او در ارتفاع ۵۰ متری این ناکامی را تجربه کرد. آنجایی که تعادل از دست می‌رود اهمیت کمربند ایمنی تازه فهمیده می‌شود.

چه کسی بهترین بسکتبالیست تاریخ به شمار می‌آید؟ مایکل جردن؟ لبران جیمز؟ در مسابقات المپیک توکیو اما "نوع" کاملا دیگری نقش‌آفرین اصلی میدان است و توانایی خود را به نمایش می‌گذارد. این روبات یک چشمی می‌تواند همچون استفن کری در بهترین دوران زندگی‌اش بدون هیچ مشکلی هر پرتاب سه امتیازی را به ثمر رساند.

این تصویری از وسیله‌ای نقلیه نیست که در فیلم‌های علمی‌تخیلی به کار رفته باشد. "سیتی ایرباس" که ۲۳۰۰ کیلو وزن دارد، واقعی است و محصول مشترک ایرباس و زیمنس. این تاکسی هوایی که پهپادی مسافربر محسوب می‌شود، در حال حاضر دوران آزمایشی را می‌گذارند. "سیتی ایرباس" به‌طور عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید و در درازمدت نیز قرار است بدون خلبان حرکت کند.

معلوم نیست که سرنشینان این قایق‌ها به مقصد رسیده‌اند یا نه. دار و ندارشان را می‌دهند تا با قایق‌های اغلب ابتدایی و ناایمن خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند. کانال مانش حالا که ۷ ماهی از سال ۲۰۲۱ می‌گذرد به اندازه کل سال گذشته شاهد عبور خطرناک این پناهجویان بوده است. رقمشان شاید تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر برسد، اگر زنده سر از مقصد دربیاورند.

نظر شما