شناسهٔ خبر: 48651480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترویج اخوت اسلامی و پیروی ازفرهنگ حسینی،پیام گردهمایی شیعیان درپاکستان

اسلام‌آباد-ایرنا-سخنرانان در گردهمایی سالانه شیعیان در پاکستان به مناسبت سالگرد شهادت رهبر فقید شیعیان این کشور با تاکید بر هوشیاری برابر توطئه قدرت‌های غرب درمنطقه وبیداری مقابل دشمنان وحدت اسلامی، اعلام کردند: اکنون زمان ترویج اخوت میان مذاهب اسلامی مطابق فرهنگ حسینی و تعلیمات اهل بیت (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش سالانه به اهتمام مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان شامگاه روز یکشنبه در شهر «راولپندی» در مجاورت پایتخت پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و سایر رهبران ارشد این حزب، روحانیون شیعه و اهل تسنن نیز به صورت گسترده در همایش «قرآن و اهل بیت (ع)» حضور و سخنرانی کردند.

ترویج اخوت اسلامی و پیروی ازفرهنگ حسینی،پیام گردهمایی شیعیان درپاکستان

هزاران نفر از حامیان حزب مجلس وحدت مسلمین، فعالان سیاسی، اجتماعی و مذهبی متعلق به جامعه شیعیان از سراسر پاکستان به منطقه «لیاقت باغ» شهر راولپندی آمده و در این همایش شرکت کردند.

شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی از کشورهای اسلامی از جمله «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان و «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این همایش به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

شخصیت‌های اسلامی با تاکید بر اهمیت تقویت وحدت جهان اسلام، خواستار هوشیاری جامعه مسلمانان مقابل توطئه استکبار جهانی در بر افروختن آتش نفاق و تفرقه در بلاد اسلامی شدند.

محور اصلی سخنرانی‌های این همایش بزرگ، ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلام، یکپارچگی جامعه شیعیان در پاکستان، تعهد نسبت به برگزاری باشکوه آیین‌های عزاداری ایام محرم و صفر، هشدار به دولت پاکستان نسبت به تحرکات افراط گرایان و تخریب فضای صلح در ایام محترم، هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، روشنگری در خصوص اوضاع افغانستان و تاکید بر حل فوری بحران‌های یمن، فلسطین و کشمیر و هوشیاری جهان اسلام نسبت به توطئه جدید واشنگتن و تل آویو برای برافروختن آتش درگیری‌ها در خاورمیانه بود.

رهبران شیعه و اهل تسنن پاکستان با ادعای احترام به شهید عارف حسین الحسینی، اقدامات وی در راستای تحکیم وحدت در پاکستان را مورد ستایش قرار داده و تاکید کردند: رهبر فقید شیعیان محدود به یک مذهب نبوده بلکه وی همواره برای ترویج برادری، رواداری و انسجام مسلمانان تلاش کرد.

آنان ترور علامه حسینی را بخشی از توطئه دشمنان مشترک جهان اسلام و در راس آن طرح پنهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای اجرای طرح تقسیم جامعه اسلامی و پاشیدن بذر نفاق و نفرت میان مسلمانان دانستند.

در ادامه این همایش، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با قدردانی از حضور شیعیان از سراسر این کشور در گردهمایی امروز به ویژه شرکت رهبران اهل تسنن، آن را مشت محکم جامعه مسلمان پاکستان علیه دشمنان وحدت و عاملان تفرقه توصیف کرد.

ترویج اخوت اسلامی و پیروی ازفرهنگ حسینی،پیام گردهمایی شیعیان درپاکستان

حجت الاسلام و المسلمین «ناصر عباس جعفری» با ابراز تاسف نسبت به تحولات منطقه به ویژه تداوم ناامنی‌ها در افغانستان، آمریکا، اسرائیل و متحدان آنان را مسبب همه بحران‌های منطقه به ویژه وضعیت اسفبار در کشورهای اسلامی دانست و تاکید کرد: واشنگتن پس از شکست شرم آور خود در میدان جنگ افغانستان اکنون در کنار رژیم نامشروع صهیونیستی درصدد ایجاد بحران جدید در خاورمیانه است.

وی با انتقاد از نقش ترکیه در قبال افغانستان نسبت به تحرکات مشکوک مبنی بر انتقال تروریست‌ها در خاورمیانه به ویژه اعزام عناصر داعش به افغانستان ابراز نگرانی کرد و خطاب به دولتمردان پاکستانی گفت که باید مراقب اوضاع کشور همسایه خود بود و هرگز نباید به تروریست‌ها اجازه بازی با حاکمیت کشورها و امنیت مردم را داده شود.

این رهبر مذهبی در پاکستان با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم الحرام این ماه را فرصتی برای تقویت وحدت اسلامی و رواداری میان مذاهب دانست و خواستار پیروی از فرهنگ عاشورا و تعلیمات حضرت سیدالشهدا علیه السلام برای انعکاس پیام صلح و برادری به تمام مسلمانان و ملت‌های جهان شد.

ترویج اخوت اسلامی و پیروی ازفرهنگ حسینی،پیام گردهمایی شیعیان درپاکستان

معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلاف ۳۴ حزب سیاسی و مذهبی این کشور نیز طی سخنرانی در همایش قرآن و اهل بیت علیهم السلام گفت: عاملان تفرقه میان مسلمانان و برافروختن آتش اختلافات در حقیقت ابزار دست قدرت‌های استکباری هستند.

«ثاقب اکبر» تاکید کرد: رهبران مذاهب اسلامی باید از عناصر افراطی و مجریان طرح تقسیم اعلام برائت کرده و گام‌های هماهنگ برای رسوایی توطئه‌های ضداسلامی بردارند.

علامه سید عارف حسینی مرداد ۱۳۶۷ و در زمان ژنرال ضیاء الحق حاکم نظامی سابق پاکستان در مدرسه علمیه دارالمعارف شهر «پیشاور» به ضرب گلوله به شهادت رسید.

نظر شما