شناسهٔ خبر: 48651348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان ائتلاف آمریکایی در بابل عراق هدف قرار گرفت

بغداد-ایرنا- برای سومین بار در یک روز دو کاروان دیگر ائتلاف آمریکایی در استان بابل عراق هدف حمله با بمب های کنارجاده ای قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تاکنون از خسارات و تلفات احتمالی این حمله ها به دو کاروان پشتیبانی رزمی ائتلاف آمریکایی، جزئیاتی منتشر نشده است.

تصویری در شبکه های اجتماعی و حساب های کاربری وابسته به گروه های مقاومت عراق از این حمله منتشر شده که نشان دهنده انفجاری شدید و گفته می شود مربوط به حمله علیه کاروان های آمریکایی در بابل است.

برخی منابع نزدیک به گروه های مقاومت عراق می گویند گروه موسوم به «سرایا قاصم الجبارین» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

ساعتی پیش از این حمله، در شامگاه یکشنبه کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا در استان "الدیوانیه" منهدم شد.

"صابرین نیوز" وابسته به گروه‌های مقاومت گزارش داد، این حمله طی دو مرحله با بسته های انفجاری و در استان الدیوانیه واقع در جنوب عراق رخ داده است.

در جریان این انفجار، خودروهای «همر» و کامیون های حامل سلاحهای مهم آمریکا که به سمت پایگاه عین الاسد در غرب عراق در حرکت بوده، منهدم شده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

نیروهای آمریکا و ناتو با نام «ائتلاف بین المللی علیه داعش» با وجود گذشت یکسال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.

نظر شما