شناسهٔ خبر: 48651340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گروه وابسته به پ‌ک‌ک مسئولیت آتش‌سوزی‌های ترکیه را برعهده گرفت

مقامات ترکیه درحالی تحقیقات برروی آتش‌سوزی‌های این کشور را آغاز کردند که یک گروه وابسته به تروریست‌های پ‌ک‌ک مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، درحالی‌که یک هفته از آغاز آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب ترکیه می‌گذرد، یک گروه وابسته به گروهک تروریستی پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان) با انتشار بیانیه‌ای بر مظنون بودن خود در عاملیت آتش‌سوزی کنونی ترکیه صحه گذاشت.

این نشریه همچنین اعلام کرد: «گرچه تاکنون عامل این آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما یک گروه وابسته به پ‌ک‌ک مظنون اصلی آن است، این گروه عامل آتش‌سوزی پیشین در ترکیه نیز بوده است. این گروه به طور مستقیم مسئولیت این آتش‌سوزی را برعهده نگرفت، اما اعلام کرد که مردم و جنگل‌های ترکیه را هدف حمله خود قرار داده است.»

این گروه با نام «ابتکار کودکان آتش» بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن نوشت: «زمان آن فرا رسیده تا ترکیه را به زانو درآوریم.»

این گروه که وابسته به پ‌ک‌ک است مدعی شد از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) تاکنون عاملِ ده‌ها مورد از آتش‌سوزی‌های ترکیه بوده است. همچنین این گروه پیش از این نیز اعلام کرده بود برخی مناطق و اماکن ترکیه را هدف قرار خواهد داد و آتش‌سوزی به راه خواهد انداخت.

در بخشی از یکی از بیانیه‌های پیشین این گروه آمده است: «از ۱۱ ژوئیه تا ۲۷ اوت ۲۰۱۹ (۲۰ تیر تا ۵ شهریور ۱۳۹۸)، ما عامل ۲۷ مورد از آتش‌سوزی‌های مختلفی در شهر‌های بزرگ در غرب ترکیه ازجمله در "ازمیر" بودیم. در این آتش‌سوزی حدود ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های ترکیه نابود شدند.»

شب گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که یک نفر مظنون در جریان تحقیقات درباره آتش‌سوزی‌های کنونی در جنگل‌های جنوب غرب این کشور بازداشت شده است.

او بدون نام بردن از نام یا انگیزه این فرد از بازداشت او به‌دلیل ظن برای آتش‌سوزی‌های جنگل‌های جنوب غربی این کشور در شهر «میلاس» خبر داد.

همچنین در همین زمان منابع خبری از تخلیه ۳ هتل در بودروم ترکیه به‌دلیل شدت آتش‌سوزی در جنوب غربی این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/

نظر شما