شناسهٔ خبر: 48651291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سمن‌ها مشارکت مردم را برای رفع مشکلات جلب کنند

اقتصاد ایران: خرمشهر- فرماندار خرمشهر بر نقش سمن‌ها به عنوان حلقه ارتباط مردم و حاکمیت برای جلب مشارکت مردمی در برون رفت از بحران‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه با سمن‌های جنوب و جنوب غرب خوزستان؛ سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و گروه‌ها و رسانه‌ها را پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت خواند و اظهار کرد: سمن‌ها و رسانه نقش حد واسط حاکمیت و مردم را ایفا می‌کنند که این مأموریت مهمی است.

وی ادامه داد: ساختمان نهادهای مردم نهاد و رسانه‌ها این‌گونه است که باید خواسته‌ها از سوی رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای و برای رفع اشکال بیان شود و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید مشارکت‌های مردمی را در حل‌وفصل مشکلات دخالت دهند.

فرماندار خرمشهر بر اهمیت نقش سمن در بحران تنش آبی و کرونا تأکید کرد و گفت: تنها راه کار برون رفت از مشکلات مشارکت مردم اعم از مدنی، اجتماعی و سیاسی است.

حیدری، پاسخگو بودن نهادهای دولتی را یک ضرورت دانست و گفت: تمرین پرسش و پاسخ نقطه شروع و آغاز حرکت به سمت پیشرفت و همگرایی و فرار از پاسخ غیرقانونی است.

وی ادامه داد: خود انتقادی در داخل سیستم برای افزایش کارآمدی است و باید پیش از رسانه و انجمن‌های مردم نهاد، دستگاه‌ها از خود انتقاد کنند.

فرماندار خرمشهر، هدف از تشکیل این جلسه را رفع مشکلات به صورت مردم محور اعلام کرد و گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا برای مشکلات راه حل مردم محور پیدا شود و باید گفت‌وگو تمرین و اقدامات با همکاری انجام شود چرا که در نقطه مقابل هم قرار گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند.

حیدری خواستار حمایت از سمن‌ها شد و بیان کرد: همان‌طور که سمن‌ها باید در راستای آگاه‌سازی و توانمندسازی مردم عمل کنند، حوزه اجتماعی استانداری نیز باید سمن‌ها را تقویت کرده تا به درستی انجام وظیفه کنند.

فرماندار خرمشهر در بخش دیگر از سخنانش از عملکرد جهاد کشاورزی در رفع مشکلات مربوط به کشاورزان انتقاد کرد و افزود: برای بحث آب‌رسانی در پس احداث سد مارد، جهاد کشاورزی کاری نکرد و همین‌طور در رابطه با تأمین خسارت‌ها تاکنون چیزی را ابلاغ نکرده که عملکرد ضعیف این نهاد منعکس شده است.

وی گفت: از دیگر مشکلات خرمشهر زهکش واحد آبزی‌پروری شهید احمدیان است که محیط زیست را آلوده می‌کند که در این راستا داکت مانع در حال تأسیس است اما در این رابطه جهاد کشاورزی و شیلات هیچ کاری را انجام ندادند.

برچسب‌ها:

نظر شما