شناسهٔ خبر: 48651092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی

تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهری آبادان

مولوی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق نمایندگان آبادان برای عمران شهری خبر داد و گفت: تمام خواسته ما این است که برای شهر اتفاقات خیری رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» امروز (یکشنبه 10 مرداد) در نشست کمیته برنامه ریزی و بودجه شهرستان آبادان که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با تاکید بر شفاف سازی بودجه اختصاصی اظهار کرد: بودجه باید شفاف، واقعی و قابل لمس باشد تا اعتبارات مورد نظر محقق شود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان های برنامه بودجه کشور و استان و خود دولت باید متفاوت عمل کنند و یک برش منظمی از اعتبارات‌ را که حق استان خوزستان‌ است در درآمدبرداری و درآمدهای گمرکی و در سایر درآمدهای نفتی و غیر نفتی به شکل ویژه ببیند.

 

وی با بیان اینکه دولت جدید فرصت مناسبی برای استان خوزستان است که باید از آن بهره کافی و وافی را ببریم تصریح کرد: آبادان مانند همان پسر بزرگی است که برای این نظام کار و درآمدزایی می کنیم و از مرز نگهبانی و پاسداری می کنیم و این رویکرد بودجه عددی با شناخت از مشکلات و حفره های عمیق در استان خوزستان و درآمدهای آن اصلا قابل قیاس نیست.

 

مولوی به انتخاب یک استاندار ویژه در استان خوزستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: نمی شود استاندار ویژه داشته باشیم اما اعتبارات ویژه ای نداشته باشیم؛ لذا لازمه ویژه بودن این است که برای خوزستان اعتباراتی ویژه در نظر بگیرند که از دولت جدید به عنوان یک مطالبه به جد انتظار داریم و دنبال خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه هدر رفت منابع استان خوزستان زیاد است عنوان کرد: همه وضعیت سازمان منطقه آزاد اروند را مشاهده کردیم که قرار بود در بازار داخلی و خارجی رقابت صادرات و واردات ایجاد کند اما اکنون در پرداخت حقوق هم کم آورده است، وضعیت استان خوزستان‌ را دیده ایم چقدر ما فریاد زدیم؟. همان آبفایی که ما برای تنگه ای باید برویم یدک ‌کش را از دزفول بیاریم این کار در شان آبادان نیست.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام کار و خدمت خود را انجام داده است اما مدیر در استان خراب کرده است، چرا 6 تصفیه ‌خانه در استان خوزستان باید همچنان باقی مانده باشند؟. چرا هر روز این استان باید صدر اخبار اختلاص و ارتشاع باشد؟. مدیریت نادرست استان را هم می بایست در نظر بگیریم که جزو گلایمندی ما بوده است.

 

وی گفت: در جریان بودجه شهرستان چند محور را باید با حساسیت و دقت بیشتری پیش ببریم. آن چیزی که سهم ما بود به غیر از اینها 150 میلیارد ریال برای حوزه آموزش و پرورش، 150 میلیارد برای حوزه دانشگاه ها به کمیسیون ارجاع دادم و در حال حاضر در ردیف بودجه ای قرار گرفته است، 450 میلیارد ریال از طریق نمایندگان آبادان برای عمران شهری اختصاص دادیم و تمام خواسته ما این است که برای شهر اتفاقات خیری رخ دهد.

 

مولوی با بیان اینکه برخی شاخص های استان خوزستان باعث شرمندگی است، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات مکانیزه کشاورزی سهم شهرستان آبادان سه دهم درصد و خوزستان یک درصد است. اینکه چگونه می شویم تولید کننده نمونه گندم نمی دانم از کجا در می آید.در حوزه فنی و حرفه ای به معنای عام در سطح استان که مشکل اشتغال داریم 90 درصد از کسانی که در مراکز صنعتی مشغول به کار هستند دارای مدرک دوره یا دیپلم فنی ‌وحرفه‌ای هستند. سهم فن و حرفه ای در استان های صنعتی 31 درصد است و در استان های غیر صنعتی بین 45 تا 50 درصد است.

 

وی یاد آور شد: ما موکلف هستیم که به دنبال بودجه باشیم اما جهت گذاری استان در دست ما نیست، ما وظیفه داریم مسائل را دنبال کرده و در جذب بودجه تلاش کنیم.

 

پایان پیام/660

نظر شما