شناسهٔ خبر: 48650540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اصفهان:

بهره‌برداری از سالن اجلاس از افتتاح آن مهم‌تر است

اصفهان- استاندار اصفهان به لزوم استفاده بین المللی و برگزاری اجلاس کشورهای مختلف از سالن اجلاس اصفهان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضایی عصر یکشنبه آئین افتتاح فاز اول و دوم مرکز همایش‌های بین المللی و اجلاس امام خامنه‌ای اظهار داشت: چند سال پیش قرار بود اجلاس سران ترکیه، روسیه و ایران در کشور ما برگزار شود و از آن زمان اکیپ‌هایی از ریاست جمهوری برای شناسایی میزبانان این اجلاس به استان‌ها اعزام شدند.

وی افزود: اکیپ‌های ریاست جمهوری به تبریز، شیراز، مشهد و آخر از همه اصفهان سفر کردند زیرا پوتین و اردوغان گفتند که این اجلاس را دوباره در تهران برگزار نکنید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این دو رئیس جمهور تاکید داشتند که اجلاس در اصفهان برگزار شود و از طرفی تبریز، شیراز و مشهد جایی برای این میزبانی نداشت و در اصفهان تنها مکان در سطح این اجلاس هتل عباسی بود.

وی ادامه داد: اکیپ‌ها از همه نظر از جمله محافظت و اتاق‌ها و غیره هتل عباسی را تأیید کردند ولی گفتند سالن اجلاس آن سقف کوتاهی دارد که مشکل ساز است و این بزرگترین اشکال بود و به همین دلیل مورد پسند نبود.

رضایی ادامه داد: از همان زمان فکر کردم که توان بگذاریم که یک سالن در شأن اصفهان ایجاد کنیم؛ دو بار دکتر ظریف در دو جمعه به اصفهان آمد و دکتر واعظی نیز برای این پروژه به اصفهان سفر کرد.

وی اضافه کرد: خودم بار پنجم- ششم است که به این مجموعه می‌آیم و جز کسانی بودم که قضیه ۲۰۰ میلیارد بودجه نیاز را دنبال کردیم که به اتمام برسد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بهره‌برداری از سالن از افتتاحیه آن مهم‌تر است، زیرا هزار و ۲۰۰ میلیارد برای آن صرف شده است و اگر بهره‌برداری داخلی انجام شود نزدیک به ثواب نیست.

وی تاکید کرد: در یکی دو جلسه با دکتر روحانی و واعظی بحث استفاده از این سالن مطرح بود و از سمت دیگر اردکانی وزیر نیرو نیز با استفاده از ارتباطات خود با روسیه در حال پیگیری برای نشست بود که رخ نداد.

استاندار اصفهان ابراز داشت: خوشبختانه مدتی قبل وزیر صمت قطر به اینجا آمد و گفت که می‌توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم و به شدت از این مجموعه استقبال کرد ولی استکبار جهانی زهر خود را ریخت و جلوی قطری‌ها را گرفتند چون نگاه آنها مثبت بود.

وی گفت: استفاده از اینجا حتماً در دستور کار قرار بگیرد و اگر انجام نشود پول مردم از دست رفته است، فکر می‌کنم مسئولان آینده استان مسئولیت بزرگی برای بهره برداری از این فضا دارند.

نظر شما