شناسهٔ خبر: 48650127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکید دبیر کل سازمان ملل بر توسعه آموزش برخط با توجه به تداوم شیوع کرونا

دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به پیامدهای منفی همه گیری کرونا بر پیکره آموزشی جهان، خواستار توسعه آموزش برخط و نظام ‌های آموزشی با توجه به تداوم پایداری این بیماری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل سازمان ملل متحد عصر یکشنبه به وقت تهران با اشاره به پیامدهای منفی همه گیری کرونا بر پیکره آموزشی جهان، با توجه به تداوم پایداری این بیماری، خواستار توسعه آموزش برخط شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتی در این زمینه نوشت: «مدارس 156 میلیون دانش آموز به دلیل همه گیری کرونا  هنوز تعطیل است و 25 میلیون نفر ممکن است هرگز به مدارس بازنگردند. بهبود همه گیری کرونا مستلزم سرمایه گذاری روی معلمان ، یادگیری دیجیتالی و نظام مناسب آموزشی برای آینده است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد عصر یکشنبه به «ماجرای غمناک دور بودن کودکان و نوجونان سراسر جهان از مدارس» به دلیل همه گیری ویروس کرونا  اشاره کرد.

 دبیر کل سازمان ملل متحد پیشتر نیز در توییتی در این باره نوشته بود: «میلیون‌ها کودک و نوجوان هنوز خارج از مدرسه هستند و این باعث افزایش آسیب‌پذیری آنها برابر خشونت و فشار ذهنی می‌شود‌، در حالی که خدمات پشتیبانی بصورت آنلاین قطع شده است. سلامت روان کودکان ما باید در اولویت برنامه های بهبودی کرونا باشد.»

دبیر کل سازمان ملل پیشتر نیز گفته بود «همه‌گیری کرونا نشان داد که ما برای آینده آماده نیستیم. ما با خطرات غیرقابل قبولی مواجه بوده و در برابر تمامی تهدیدها آسیب پذیر هستیم.»

گوترش تاکید کرد: «ما همچنان به پرداخت بهای سنگین ادامه خواهیم داد تا زمانی که امنیت جهانی و همبستگی در اولویت قرار بگیرد.»

دبیر کل سازمان ملل همچنین گفته بود که کرونا نشان داد که ما آماده آینده نیستیم. وی که نشستی درباره بدهی و نقدینگی صحبت می‌کرد، گفت: «همه‌گیری کووید19 نشان داد که ما برای آینده آماده نیستیم.»

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «ما با خطرات غیرقابل قبولی مواجه بوده و در برابر تمامی تهدیدها آسیب پذیر هستیم.گوترش تاکید کرد: «ما همچنان به پرداخت بهای سنگین ادامه خواهیم داد تا زمانی که امنیت جهانی و همبستگی در اولویت قرار بگیرد.»

انتهای پیام/.

نظر شما