شناسهٔ خبر: 48650120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افتتاح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در تبریز

روزنامه جوان

بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» که بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

سرویس ایران جوان آنلاین: بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» که بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه‌اندازی شد.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ پروژه ارزشمند بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان‌شرقی با بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا طراحی، اجرا، تجهیز و راه‌اندازی شده است، گفت: طی سال‌های اخیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع به عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه شده است. ضمن اینکه بزرگ‌ترین خوابگاه دخترانه کشور با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت تیر امسال به دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: در سال‌جاری تاکنون ۲۰۰ تخت بیمارستانی غیر از تخت‌های خاص به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و با بهره‌برداری از بیمارستان‌های مردانی آذری و امام خمینی (ره) عجبشیر نیز ۸۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.
به گفته صومی، این بیمارستان در سال ۱۳۹۳ کلنگ‌زنی شده بود که یک ونیم سال برای احداث مرکز همراه سرا و یک‌ونیم سال برای طراحی بیمارستان وقت صرف شد و بعد از آن نیز احداث بیمارستان آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با راه‌اندازی این بیمارستان با تلاش حاج کریم مردانی آذر خیر تبریزی و همت و تلاش مجموعه استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی برای کودکان و نوجوانان استان رفع شد، گفت: در این بیمارستان تمام خدمات مورد نیاز نوزادان، کودکان و نوجوانان از بیماری‌های داخلی تا مشکلات روانی و توانبخشی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در این بیمارستان خدمات جدیدی مانند کاشت حلزون، پیوند اعضا و انتقال سلول ارائه می‌شود، افزود: این بیمارستان دارای اورژانس مجهز با ۸۴ تخت و بخش‌های ویژه که ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان را تشکیل می‌دهد دارای ۱۴ اتاق عمل مجهز و دستگاه‌های پیشرفته است. به گفته صومی، در این بیمارستان برای مادران همراه نوزادان، همراه سرا با ظرفیت اسکان ۱۰۰ نفر از اولیای نوزادان و کودکان احداث شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: زمین ۹ هکتاری این بیمارستان از سوی شورای اسلامی و شهردار تبریز تأمین شده و هزینه احداث ۵۵ هزار مترمربع را خیر پرداخت کرده است. صومی ادامه داد: این دانشگاه هزینه زیرساخت‌ها و تأسیسات چهارگانه را تأمین کرده و اعتبار لازم برای تجهیز آن از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان نیز محقق شده است. وی متذکر شد: نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز از پرستاران تا فوق‌تخصص جذب شده‌اند و در روز‌های آینده با انتقال بخش اعصاب خدمت‌دهی این بیمارستان آغاز می‌شود و تا یک ماه آینده تمامی رشته‌ها از بیمارستان‌های دیگر در این بیمارستان مستقر خواهند شد.

نظر شما