شناسهٔ خبر: 48650042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

بیش از پنج هزار شغل تا سه سال آینده در استان همدان ایجاد می‌شود

همدان- ایرنا- معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان گفت: با اجرای تفاهم نامه ای که در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استانداری منعقد شده است پنج هزار و ۷۰۰ شغل طی سه سال آینده در استان ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

علی چهاردولی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالزایی منعقد شده است.

 وی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ برای اجرای ۲ هزار و ۱۵۶ طرح اقتصادی، زیر بنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال به مدت سه سال منعقد شده است. 

 چهاردولی با اشاره بر مفاد این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: مفاد این تفاهم‌نامه شامل توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای هزار و ۵۳۰ طرح خرد، کوچک و متوسط با اعتباری معادل سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با هدف ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ شغل است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ طرح توانمندسازی و مشارکت اقتصادی‌ نیز در قالب الگوهای آسمان و سحاب اجرا می شود.

به گفته وی، این الگوها با اولویت کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر پیگیری می شود.

چهاردولی خاطرنشان کرد: رویکرد طرح آسمان و سحاب فعالیت در مناطق با مزیت‌های نسبی منطقه از جمله ظرفیت‌های کشاورزی، دامی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش آفرینی و مشارکت‌های جوامع محلی و غیره است. 

وی در ادامه افزود: همچنین ۳۰ طرح توانمند سازی و مشارکت اقتصادی با کارآفرینان با اولویت شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک، متوسط و پشتیبان در قالب الگوهای توانمندسازی اقتصادی و تسهیلات محور بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال بیش‌از  یک هزار و ۲۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

چهاردولی با بیان اقدامات اشتغالزایی بنیاد برکت در استان همدان، اظهار داشت: این اقدامات شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، زنبورداری، گلخانه، مشاغل خدماتی، کشت گیاهان داروئی وکشت موسیر است.

نظر شما