شناسهٔ خبر: 48649948 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات جدید از معاملات سیمان در بورس کالا/ میانگین قیمت سیمان ۵۰ کیلویی، ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان بوده است

مدیر عملیات عرضه بورس کالا گفت: قیمت‌های معامله شده سیمان در بورس کالا با قیمت‌های بازار بسیار فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

رحیمی مدیر عملیات عرضه شرکت بورس کالای ایران در گفت و گو با  خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با عرضه‌ سیمان در بورس کالا اظهار کرد: سیمان در روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه در مجموع هفتصد و سی و هفت هزار تن در بورس کالا عرضه شد که از این مقدار پانصد و هفت هزار تن مورد معامله قرار گرفت و از این میزان دویست و شش هزار تن بر روی قیمت پایه مصوب انجمن سیمان معامله شد.

او افزود: قیمت‌‌ سیمانی که این روز‌ها مورد بحث است عمدتا شامل سیمان تیپ دو کیسه می‌شود. در معاملات روز چهارشنبه بالاترین قیمت سیمان تیپ دو کیسه در بورس کالا برای سیمان صوفیان، رقم ۴۳ هزار و ۵۱۵ تومان برای کیسه ۵۰ کیلویی بوده است.

این مقام مسئول گفت: میانگین قیمت سیمان ۵۰ کیلویی تیپ دو که در بورس کالا شاهد معاملات آن بودیم ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان بود و یک بخش نیز بر روی قیمت پایه معامله شد.

او در ادامه اظهار کرد:این عدد‌ها فاصله زیادی با قیمت‌های اعلام شده در بازار دارد و شرایط به گونه ایی است که در تناژ ده تن نیز مشتریان می‌توانند وارد بورس شوند و خرید انجام دهند و از این نظر نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

او در ادامه بیان کرد: برای کنترل تقاضا در روز چهارشنبه پیش پرداخت وجهی که بابت ثبت سفارش باید پرداخت و در حساب‌ها بلوکه می‌شود را معادل ۱۰۰ درصد ارزش معامله قرار دادیم. همچنین به هر مشتری اجازه داده شد که از ۱۳۷ ردیف عرضه‌ای که در بورس کالا انجام گرفت فقط روی ۵ ردیف عرضه بتواند ثبت سفارش داشته باشد و روی هر عرضه نیز محدویت این که هر مشتری فقط ۵ درصد آن را می‌تواند معامله کند را اعمال کردیم.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: هماهنگی‌هایی با وزارت صمت صورت گرفته است که شرکت‌هایی که در بورس کالا عرضه می‌کنند قطعی برق نداشته باشند و برق مورد نیازشان با همکاری وزارت نیرو تامین شود. همچنین ۵۴ شرکت بورسی در حال پذیرش هستند و با این پذیرش‌ها مجموع پذیرش بورس کالا به ۷۰ درصد عرضه سیمان کل کشور می‌رسد تا با عرضه به موقع این محصول بتوانیم قیمت مناسبی برای آن کشف کنیم.

<div id="video-display-embed-code_14432409"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7841255/14432409?width=400&height=300"></script></div>


انتهای پیام/

نظر شما