شناسهٔ خبر: 48649623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرحله اول و دوم سالن اجلاس سران در اصفهان افتتاح شد

مرحله اول و دوم سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، روز یکشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در مراسم گشایش سالن اجلاس سران گفت: این مراسم یکصدمین افتتاحیه شهرداری اصفهان در چهار سال گذشته است.

او ادامه داد: جهان‌شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، امروز ظرفیت دیگری را بعنوان ظرفیت ملی خود افتتاح می‌کند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: احداث سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان از سال ۸۹ با هدف برگزاری اجلاس سران کشور‌های عدم تعهد در اصفهان آغاز شد و قرار بود با پشتیبانی دولت به اتمام رسد که این امکان فراهم نشد و طرح آن متوقف ماند.

او اضافه کرد: شهرداری اصفهان با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب سالن اجلاس‌ ۱۲ هزار میلیارد ریال در گام (فاز)‌های اول و دوم هزینه کرده است.

 نوروزی ادامه داد: فاز تجهیزات مورد نیاز بهره‌برداری از این سالن در آینده فراهم می‌شود و در آن موقعیت جغرافیایی و معماری ویژه برای برپایی اجلاس بین المللی و فضای مذاکرات در نزدیک شهر و فرودگاه اصفهان ایجاد شده است.

او افزود: توسعه بازاریابی شهری، ایجاد بستری برای ارتباطات بین المللی و برنامه‌های مختلف از ویژگی‌های سالن مورد نظر اعلام کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: زمین ۷۲ هکتاری به اندازه یک شهرک ۱۰ هزار نفری امکان توسعه و ایجاد منطقه تجاری را دارد که مذاکرات آن با اتاق بازرگانی انجام شده است.

او با اشاره به افتتاحیه‌ها و برنامه‌های عمرانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در چهار سال گذشته یکصد افتتاحیه از جمله افتتاح خط یک مترو، آغار احداث خط ۲ مترو، ایجاد نمایشگاه بین المللی و رینگ چهارم اصفهان در این شهر برگزار شده است.

نوروزی با تشکر از همکاری‌های نهاد ریاست جمهوری افزود: از این نهاد بویژه در همکاری برای اختصاص سه هزار میلیارد اوراق مشارکت برای خط ۲ مترو باید قدردانی کرد.

او تاکید کرد: درخواست من به‌عنوان شهردار اصفهان، نگاه محیط زیستی و اراهبردی به زاینده رود بعنوان شاهرگ حیاتی اصفهان و کشور است که مشکلات زیادی بویژه برای کشاورزان اصفهان بوجود آورده است.


 شهردار اصفهان گفت: فرونشست زمین آثار میراثی را بشدت تهدید می‌کند و انتطار می‌رود دولت فعلی، دولت آینده و مجموعه حاکمیت، نگاه ویژه‌ای به این پدیده داشته باشند.

در ادامه این جلسه، رییس جمهوری با تقدیر از این اقدام شایسته، دستور افتتاح سالن اجلاس و همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان را صادر کرد.

در مراسم گشایش مرحله اول و دوم سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی اصفهان وزیر راه و شهرسازی، نماینده، ولی فقیه، استاندار و مسوولان محلی حضور داشتند

کار ساخت مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بعنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

رأی منفی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ به تخصیص بودجه برای سالن مزبور، شهرداری این شهر را بر آن داشت تا هزینه آن را از محل بودجه‌های عمرانی خود تأمین کند.

در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دولت یازدهم اواخر سال ٩٥ مقرر کرد مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال برای تأمین اعتبار سالن اجلاس سران به شهرداری اصفهان تخصیص یابد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به گونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف «اصفهان، نصف جهان» است،  زیرا شکل نیم کره آن نماد نصف جهان است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی‌اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ص

نظر شما