شناسهٔ خبر: 48649601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لزوم بازگشایی مدارس حتی به صورت حداقلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: خطرات و تبعات آموزشی شدیدی در پی تعطیلی ۱۸ ماهه مدارس در انتظار دانش آموزان و آینده آن‌هاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بررسی سناریو‌های بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ موضوع گفتگوی ۱۸/۳۰ شبکه خبر است و علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر به عنوان میهمان برنامه در این باره گفت: با توجه به تبعات جبران نا پذیر تعطیلی‌های طولانی مدت برای دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش همیشه به دنبال بازگشایی مدارس بوده است. توجه به سلامت دانش آموزان، محدود به سلامت جسمی آن‌ها نیست و تجربیات اخیر جهانی نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس هم از نظر کاهش تحرک و هم از لحاظ سطح آموزش به دانش آموزان لطمه می‌زند.
 
<div id="video-display-embed-code_409087" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822747/409087?width=400&height=300"></script></div>

وی درباره تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس گفت: در تلاشیم معلمان و کادر آموزشی و افرادی که با دانش آموزان در ارتباط هستند را تا آخر شهریور واکسینه کنیم.
 
کمرئی درباره راهکار عملی برای بازگشایی مدارس گفت: نحوه تدریس در سال تحصیلی جدید ممکن است ترکیبی از آموزش‌های حضوری و غیر حضوری باشد. رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس، مدت زمان کلاس‌ها و دفعات حضور در مدرسه از جمله مواردی است که در بازگشایی مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد. البته شرایط کرونایی کشور هم در برنامه ریزی‌ها بسیار مؤثر است.
 
<div id="video-display-embed-code_409089" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822747/409089?width=400&height=300"></script></div>
 
این مقام وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده‌ها درباره سلامت دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس گفت: اگر تزاحمی بین سلامت و علم آموزی به وجود بیاید مسلماً اولویت با سلامت است، اما باید بدانیم خطرات و تبعات آموزشی شدیدی در انتظار دانش آموزان ما و آینده آن‌هاست که دلیل اصرار وزارت آموزش بر بازگشایی مدارس حتی به صورت حداقلی است. از طرف دیگر تعطیلی‌ها و تبعات ناشی از نوع آموزش در زمان کرونا نیز سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را تهدید می‌کند.
 
<div id="video-display-embed-code_409090" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822747/409090?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما