شناسهٔ خبر: 48649184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان جنوبی ۵۳ درصد است

خوش خبر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را تهدیدی جدی دانست و گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۳ درصد است که باید این میزان با عزم همگانی افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» امروز (۱۰ مرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: دورهمی های خانوادگی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان پاشنه آشیل مبارزه با بیماری کرونا است و اگر می خواهیم مدیریت این بیماری به توفیق برسیم باید آسیب شناسی شود و برنامه های پیشگیرانه را متناسب با تهدیدها گسترش دهیم تا شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی افزود: از فرمانداران انتظار می رود با جدیت تمام حوزه شهرستانی خود را مدیریت کنند و دهیاران نیز اگر باغ ویلاهای روستایی را می شناسند که پروتکل های بهداشتی را در آن رعایت نمی شود به گونه ای آن را مدیریت کنند که موجب انتشار شیوع ویروس کرونا نشوند.

 

وی با اشاره به وضعیت زرد کرونایی در شهرستان سرایان و خوسف، تصریح کرد: فرمانداران باید این شرایط را حفظ کنند تا تغییر رنگ کرونایی در این دو شهرستان شکل نگیرد.

 

خوش خبر در ادامه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را تهدیدی جدی دانست و افزود: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۵۳ درصد است که باید این میزان با عزم همگانی افزایش یابد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی خواستار اهتمام جدی مردم و مسئولان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان شد و گفت: همچنان مهمترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

وی ضمن تأکید بر تشدید نظارت ها در سطح صنوف و جامعه ادامه داد: باید کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی شوند و نتایج ۱۱۹ پرونده ای تخلف ارجاعی به دستگاه قضایی نیز اطلاع رسانی شود.

 

خوش خبر با اشاره به ایهام مردم در خصوص واکسیناسیون کرونا و ایجاد ایمنی در جامعه، تصریح کرد: تزریق همه انواع واکسن های کرونا ایمنی ایجاد می کند و مردم می توانند برای افزایش ضریب ایمنی از آنها استفاده کنند.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر تشریح تاثیرگذاری واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین جامعه تأکید کرد و گفت: اهمال در این موضوع باعث ضربه زدن به سلامت اجتماعی می شود و نیاز است گروه های هدف واکسیناسیون از این مهم استقبال بیشتری کنند.

 

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن روز خبرنگار باید هر چه سریعتر زمینه واکسیناسیون این قشر فعال و پرتلاش در اطلاع رسانی به جامعه فراهم شود.

 

خوش خبر با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مقابله با کرونا باید مستمر و به موقع و هدفمند انجام و شفاف سازی شود، گفت: برگزاری جشن عدم استفاده از ماسک اشتباه است و تا زمانی که جهان عاری از ویروس کرونا شود استفاده درست و به موقع از ماسک جزو برنامه های پیشگیرانه است که در جامعه مصونیت ایجاد می کند و در قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا موثر است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نقش مردم در مدیریت بیماری کرونا را کلیدی دانست و افزود: باید آحاد جامعه همچنان برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

وی در پایان خطاب به دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد که وظایف محوله ستاد مدیریت کرونا را به درستی انجام دهند چرا که نسبت به کوتاهی در این امر باید پاسخگو باشند.

 

 

 

پایان پیام/375

نظر شما