شناسهٔ خبر: 48648832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت هزارو۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی به آبادان اختصاص یافت

آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی به این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار اعتبار، بیشتر برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جلیل مختار روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی آبادان در محل فرمانداری ویژه این شهرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: چهار هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ فایناس داخلی آب و فاضلاب برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان از سوی بانک صادرات اختصاص یافته است.

وی افزود:اعتبار احداث جاده آبادان - اروندکنار از محل استانی به ردیف ملی تبدیل شد و برای گام سوم آن ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده ضمن اینکه ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای لایه دوم آسفالت به طول هشت کیلومتر تخصیص داده شد.

مختار افزود: در بخش پروژه دفع آبهای سطحی منطقه سلیچ غربی آبادان حدود ۲۸۰ میلیارد ریال داده شده و از روز گذشته تجهیز کارگاه آن شروع شده است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه روکش آسفالت معابر آبادان اختصاص یافته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل پروژه‌های زمین چمن در مناطق بلوار ساحلی، دهستان نصار و روستاهای ابوشانک، شلحه امام حسن عسکری(ع)، بخش چوئبده و کوی ملت ، ۴۰۰ واحدی، فاز دو و خانه رزمی کاران در منطقه ذوالفقاری و پارک در بلوار ساحل بهمنشیر از پل ابوالحسن تا کشتارگاه آبادان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای تعریض جاده خضرنبی ۱۲۰ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی پل خضر ۱۰۰ میلیارد، جاده قفاس ریال از ۲ کیلومتری روستای ابوشانک تا روستاهای تنگه ۱۰۰ میلیارد، و پل‌های اروندکنار نیز ۵۰ میلیارد ریال نیز تخصیص داده شده است.

نظر شما