شناسهٔ خبر: 48647464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

ورزشکارانی که از مصاف با اسرائیل انصراف دادند

یک رزمی‌کار لبنانی به‌منظور جلوگیری از مواجه‌شدن با ورزشکار اسرائیلی از مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی بلغارستان انصراف داد.

صاحب‌خبر -

بسیاری از کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند. ورزشکاران بسیاری به‌منظور جلوگیری از مواجه‌شدن با ورزشکار اسرائیل از مسابقات انصراف می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «عبدالله منیاتو» رزمی‌کار لبنانی بعد از اینکه قرعه او در مسابقات جهانی قهرمانی ورزش‌های رزمی بلغارستان در برابر یک بازیکن صهیونیستی درآمد از این مسابقات کنار کشید.

این تصمیم به‌سرعت توسط این رزمی‌کار و «محمد الغربی» مربی وی گرفته شد.

محمد الغربی در پست اینستاگرامی خود نوشت: ما این تصمیم را به‌معنای کناره‌گیری از مسابقات نمی‌دانیم؛ چراکه ادامه دادن آن به این شکل به‌معنای به‌رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی است که فرزندان ملت ما را به قتل رسانده و سرزمین ما را غصب کرده است.

در روزهای اخیر همچنین ورزشکاران دیگری از سایر کشورها مانند «فتحی نورین» جودوکار الجزایری و «محمد عبدالرسول» جودوکار سودانی برای جلوگیری از قرار گرفتن در برابر نماینده رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کردند.

این درحالی است که «تهانی القحطانی» جودوکار زن سعودی با فشارها و برنامه‌ریزی آل‌سعود برای ادامه پروژه عادی‌سازی روابط در جهان عرب و کشورهای مسلمان، حاضر شد مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کند.

وزیر ورزش سعودی پنجشنبه قبل از بازی به محل تمرین این جودوکار سعودی رفت و توصیه‌های لازم برای عدم انصراف مقابل نماینده صهیونیست‌ها را داد. این حکم پادشاهی آل‌سعود برای بازی مقابل ورزشکار صهیونیست جزئی از پروژه بزرگ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر بود اما این اقدام نه‌تنها نتوانست این پروژه از قبل شکست‌خورده را پیش ببرد، بلکه بازتابی منفی داشت و جهان عرب و مسلمانان بیش از پیش انزجار خود را از آل‌سعود اعلام کردند.

القحطانی در نهایت با شکست سخت مقابل حریف اسرائیلی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظر شما