شناسهٔ خبر: 48645890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دور جدید انتصابات فامیلی توسط نماینده مجلس انقلابی؛

وقتی داماد، مدیر دولتی میشود!!!

چندی پیش با حکم وزیر آموزش و پرورش و پیشنهاد معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، حامد صبوری به سمت مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی: چندی پیش با حکم وزیر آموزش و پرورش و پیشنهاد معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، حامد صبوری به سمت مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

به گزارش بولتن نیوز، بر اساس اعلام رسمی خبرگزاری پانا (رسانه رسمی وزارت آموزش و پرورش)، «حامد صبوری» که به گفته این خبرگزاری از مدیران جوان و خوشنام وزارت آموزش و پرورش و دانش آموخته دکتری مدیریت دولتی است و از سال ۹۶ تاکنون بعنوان مشاور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مشغول به خدمت بوده، به عنوان مدیرکل دفتر امور مجلس این وزارتخانه منصوب شده است.

اما آنچه در خبر انتصاب وی مورد توجه رسانه رسمی وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفت، عدم سابقه مدیریتی وی و نبود کارنامه عملکرد در سطوح مدیریتی در دوران قبل از  سال 96 است. به عبارت ساده‌تر هیچگونه سابقه مدیریتی از وی در دسترس نیست و با توجه به رده سنی حامد صبوری نمیتوان درکل انتظار ارائه سابقه مدیریتی از وی داشت.

اما مهمترین بخش این انتصاب روابط خانوادگی و فامیلی پشت پرده حامد صبوری با «حسین نوش‌آبادی»، عضو فعلی کمیسیون امنیت ملی مجلس و رئیس کمیته باشگاه کشورهای تحریمی در مجلس یازدهم است.

نوش‌آبادی که خود با شعار مبارزه با رانت و فساد به مجلس راه یافت و در انتخابات مجلس یازدهم علیرغم وجود شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت وی در شورای نگهبان برای نمایندگی از سوی مردم حوزه ورامین، قرچک و پیشوا، توانست با اتکاء به شعار مبارزه با فساد، رقیب اصلی خود یعنی «سیدحسین نقوی حسینی» را شکست دهد، حالا در مظان اتهام در رابطه با خلق رانت و سوءاستفاده از جایگاه خود در قوه مقننه برای انتصاب شاه داماد خانواده نوش‌آبادی قرار گرفته است.

از شواهد پیداست که داماد حسین نوش‌آبادی با وجود سن کم و فقدان رزومه مدیریتی، پشتوانه قابل توجهی داشته و توانسته با استفاده از رانت اطلاعاتی پدر زنِ خود صندلی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش را اشغال کند. لازم به ذکر است در خبر رسمی منتشر شده در رابطه با انتصاب حامد صبوری، به وضوح به پیشنهاد رسمی مجلس اشاره شده که به نظر این موثرترین مولفه برای راه یافتن وی به خانه ملت قلمداد می‌شود.

در آخر باید خاطرنشان کرد مجلس یازدهم و نمایندگان آن با شعار مبارزه با فساد و رانت خواری سال 1399 در خانه ملت گرد هم آمدند و به نوعی به دنبال القاء لقب انقلابی به این مجلس در افکار عمومی هستند. این در حالی است که در میان اخبار روزمره، انتشار خبری رسمی در رابطه با رانتخواری نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت نه تنها بیانگر ماهیت برخی از نمایندگان است، بلکه پشت پرده طرح برجسته‌سازی برخی از القاب از جمله انقلابی را نشان میدهد که به نوعی در حال سوءاستفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر استفاده از جوانان انقلابی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما