شناسهٔ خبر: 48645332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور در گام دوم انقلاب نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه عرصه‌ها است

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: کشور در گام دوم انقلاب نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه عرصه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز پیام مقام معظم رهبری به اعضای گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در یازدهم مرداد ماه سال 98 اظهار داشت: تفکر جهادی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در جامعه و کار جهادی برخواسته از اراده و ایمان الهی است که خوشبختانه در طول سال‌های اخیر در گروه‌های جهادی مورد استقبال جوانان بوده است.

وی افزود: کشور در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تقویت و ترویج کار جهادی در همه عرصه‌ها است بنابراین اگر به دنبال پیشرفت و تعالی هستیم باید روز به روز فرهنگ ایثار، جهاد و کارجهادی را بیش از قبل ترویج دهیم چراکه اساس کار انقلاب بر مدار جهاد است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر گروه های جهادی بسیج با حضور به موقع خود در حوادث و بحران ها علاوه بر اینکه منشا خدمات زیادی بوده اند همواره تهدیدات را به فرصت ها تبدیل کرده که نمونه آن حضور موثر در سیل و زلزله سال های گذشته و نیز شیوع کرونا و حضور در عرصه‌های درمانی و کمک به کادر سلامت در استان و کشور بوده است.

امام جمعه اراک بیان کرد: حضور جهادگران بسیجی همواره توام با بصیرت، توجه به خدمت‌رسانی در مناطق محروم و ایمان قلبی بوده که سبب اثرگذاری اقدامات آنها گردیده این درحالیست که جهادگران بسیجی یکی از دلسوزترین اقشار جامعه به شمار می‌روند که صادقانه و دلسوزانه خدمات بی منت به مردم ارائه می کنند.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های مهمی که باید مورد توجه باشد گسترش کیفیت و کمیت اردوهای جهادی است که باید در همه عرصه ها و با رویکرد تخصصی انجام شود چراکه حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای جهادی بسیج علاوه براینکه منشا خدمات زیادی است صدها درس دیگر برای آنها دارد که مهمترین درس آن خداشناسی و معرفت است که در کنار توجه به محرومین و کسب تجربیات ارزشمند رقم می خورد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی در طول سال‌های اخیر همواره در کار جهادی، خدمت به مستضفین و مناطق محروم پیشگام بوده و وجود بیش از 1200 گروه جهادی بسیج در عرصه های مختلف نشان از علاقه جوانان و نوجوانان استان برای خدمت رسانی به محرومین دارد که حضور بسیج و تفکر جهادی در طول انقلاب اسلامی همواره مشگل گشا بوده و هرکجا با تفکر و روحیه جهادی پیش رفتیم دستاوردها و حماسه های بزرگی خلق شده و این باید در گام دوم انقلاب اسلامی درس مهمی باشد زیرا ورود بسیج سازندگی برای حل آسیب های اجتماعی یک ضرورت مهم است و همه باید در این خصوص با برنامه ریزی و جدیت اقدام کنند و رفع آسیب های اجتماعی نیازمند مدیریت جهادی است.

انتهای پیام/711/س

نظر شما