شناسهٔ خبر: 48644912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی

دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی با محوریت آغاز به کار هشتمین دوره شوراهای روحانیت اهل سنت استان در ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این مراسم با اشاره به وظیفه خطیر علما در هدایت و ارشاد جامعه، این وظیفه سنگین را در ادامه راه پر فراز و نشیب انبیا و اولیا الهی دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی این امکان را به علمای اهل سنت داده است تا امور حسبیه اهل سنت با نظر این علما اداره شود و باید علمای اهل سنت از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را بکنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: اعضای شورای روحانیت اهل سنت استان باید با حضور به موقع در صحنه ها و اعیاد مختلف موجبات اتحاد و همبستگی امت اسلامی را فراهم کنند.


رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به تبیین اهمیت رجوع به وکیل و مشاور و لزوم افزایش اطلاعات حقوقی در جامعه توسط علما و روحانیون گفت: توصیه های پیشگیرانه، مداخله در امر صلح و سازش، ارشادات و تذکرات علما و روحانیون می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی داشته باشد.


آقای عتباتی روحانیون و علما را بزرگترین ظرفیت برای کاهش تنش ها،  تنظیم فرهنگ ارتباطات اجتماعی و در نهایت کاهش پرونده های دادگستری استان دانست.


مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به سالروز مباهله و اهمیت بزرگ داشت این روز بزرگ گفت: روز مباهله در حقیقت روز پیروزی اسلام بر سایر ادیان است و حقانیت دین مبین اسلام را نشان می دهد.


حجت الاسلام فعال آذر افزود: وجود شورای روحانیت اهل سنت موجب می شود تا علمای اهل سنت نظرات دینی و مذهبی خود را در موضوعات مختلف از جمله دعاوی امور حسبیه و امورات فقهی خود ارائه کنند.


همچنین در این مراسم احکام تعدادی از ائمه جمعه اهل سنت شهرستانهای استان و اعضای شورای روحانیت اهدا شد.

نظر شما