شناسهٔ خبر: 48644347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برنامه‌های ویژه شهرداری سمنان برای شناخت حقوق کودک

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از همکاری این سازمان با دفتر آفرینش و نشر کتاب سمنگان و کلینیک حقوق کودک سمنان برای برگزاری پنجمین دوره جایزه ادبی ملی آهوی سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود رضا دارایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پنجمین دوره جایزه ادبی ملی آهوی سمنان در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش آزاد علاقه مندان با هر موضوعی می‌توانند دست به قلم شوند و در بخش ویژه، علاقه مندان با موضوع "آشنایی با حقوق کودک" بر اساس یکی از مفاد پیمان نامه جهانی حقوق کودک از قبیل حق بهره‌مندی از هویت، ملیت، خانواده، بهداشت، آموزش، بازی و امکان رشد جسمی، ذهنی روانی و اجتماعی و همچنین حق برخورداری از مراقبت و حمایت در برابر هر نوع بدرفتاری، ستمگری، سو استفاده و هرگونه استثمار که سلامت رشد جسم و روان او را به مخاطره می‌اندازد، داستان‌های خود را بنویسند؛ اما داستان‌هایی واجد شرایط حضور خواهد بود که تاکنون به طور رسمی در هیچ کتاب و رسانه‌ای منتشر نشده باشند.

وی افزود: آثار ارسالی باید علاوه بر ارتباط موضوعی و ارزش ادبی و داستانی از جذابیت و قابلیت جلب مخاطب برخوردار باشد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه به نویسندگان آثار برگزیده علاوه بر انتشار آثار آنان به عنوان یادگار پنجمین دوره جایزه ادبی آهو، لوح سپاس و به نویسندگان سه اثر برگزیده در هر بخش اصلی و ویژه، "تندیس جایزه ادبی ملی آهوی سمنان" و نشر آنها همراه با حق تألیف اثر اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر با سه اثر در این رقابت شرکت کند و داستان‌های پدید آمده باید با زبان و گویش‌های بومی، همراه با ترجمه فارسی آنها به دو صورت نوشتاری و گفتاری باشند همچنین باید به همراه هر داستان نام و نام خانوادگی، سال تولد، شغل، محل زندگی، نشانی و شماره تلفن نویسنده نوشته شود.

دارایی افزود: مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه سال جاری و اعلام نتیجه و آئین اختتامیه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تایپ شده خود را در قالب word و با پست الکترونیکی ahoo1@gmail.com ارسال کنند. همچنین نسخه تایپی باید همراه لوح حاوی داستان در قالب word به نشانی دبیرخانه سمنان _ بلوار معلم غربی _ فرهنگسرای امید خانواده _ دفتر آفرینش‌های ادبی ارسال و یا ارائه شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر از جایزه ادبی ملی آهوی سمنان می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۴۸۰۷۴۶۰ تماس حاصل کنند.

نظر شما