شناسهٔ خبر: 48643284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» راه اندازی شد

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان مردانی آذر با ظرفیت ۷۰۰ تخت، بزرگترین بیمارستانی استان است که در دولت تدبیر و امید، طراحی، اجرا، تجهیز و تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این بیمارستان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است که با حمایت دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در دولت تدبیر و امید یک هزار و ۱۰۰ پروژه ارزشمند بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان شرقی با بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا طراحی، اجرا، تجهیز و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع به عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه شده است، افزود: بزرگترین خوابگاه دخترانه کشور با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت تیر ماه امسال به دست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به بهره برداری رسید.

صومی گفت: در سال جاری تاکنون ۲۰۰ تخت بیمارستانی غیر از تخت های خاص به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه شده و امروز نیز با بهره برداری از بیمارستان های مردانی آذری و امام خمینی (ره) عجبشیر ۸۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان مردانی آذر با ظرفیت ۷۰۰ تخت، بزرگترین بیمارستانی استان است که در دولت تدبیر و امید، طراحی، اجرا، تجهیز و تکمیل شده است.

وی یادآوری کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده بود که ۱.۵ سال برای احداث مرکز همراه سرا و ۱.۵ سال برای طراحی بیمارستان وقت صرف شد و بعد از آن نیز احداث بیمارستان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با راه اندازی این بیمارستان با تلاش حاج کریم مردانی آذر خیر تبریزی و همت و تلاش مجموعه استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز معضل کمبود تخت های بیمارستانی برای کودکان و نوجوانان استان رفع شد، گفت: در این بیمارستان تمام خدمات مورد نیاز نوزادان، کودکان و نوجوانان از بیماری های داخلی تا مشکلات روانی و توانبخشی ارایه می شود.

صومی، با بیان اینکه در این بیمارستان خدمات جدیدی مانند کاشت حلزون، پیوند اعضا و انتقال سلول ارایه می شود، افزود: این بیمارستان دارای اورژانس مجهز با ۸۴ تخت و بخش های ویژه که ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان را تشکیل می دهد دارای ۱۴ اتاق عمل مجهز و دستگاه های پیشرفته است.

وی اظهار داشت: در این بیمارستان برای مادران همراه نوزادان، همراه سرا با ظرفیت اسکان ۱۰۰ نفر از اولیای نوزادان و کودکان احداث شده است. زمین ۹ هکتاری این بیمارستان از سوی شورای اسلامی و شهردار تبریز تامین شده و هزینه احداث ۵۵ هزار مترمربع را خیر پرداخت کرده است.

صومی، ادامه داد: این دانشگاه هزینه زیرساخت ها و تاسیسات چهارگانه را تامین کرده و اعتبار لازم برای تجهیز آن از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی سفر دوم رییس جمهوری به استان نیز محقق شده است.

پایان پیام/699

نظر شما