شناسهٔ خبر: 48641203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پارکی در تهران با ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند/شهرداری ملزم به ثبت میراث طبیعی پردیسان

دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان امروز در صحن شورای شهر تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شهر درباره این موضوع گفت: در شهر تهران با این حجم از فعالیت و جمعیت، وجود مکان‌های سبز و ارزشمند یک ارزش و سرمایه است و باید تلاش شود این سرمایه‌ها حفظ و صیانت شود. ما شاهد بودیم که با تغییر مدیریت‌ها بعضی از این سرمایه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند. 

وی گفت: پارک پردیسان نیز با این حجم تنوع زیستی در زمانی مورد بی‌مهری قرار گرفت و می‌خواستند آنرا واگذار کنند و با حضور دوستان در شورای سوم تلاش شد با تصویب بعضی از طرح‌ها و مصوبه‌ها بازدارندگی ایجاد شود. 

نوری درباره هدف از ارائه این دو فوریت گفت: تنوع زیستی ارزشمند و منحصر به فرد بوستان طبیعت پردیسان باید حفظ و صیانت، از تخریب عرصه طبیعی و تخریب کاربری آن جلوگیری،  میراث طبیعی و محیط زیستی شهر تهران ظرفیت‌سازی شود و ویژگی‌های تفرجگاهی آن تقویت شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: پارک پردیسان ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که با مجموعه پارک‌های اطراف آن ۵۵۰ هکتار می‌شود. این منطقه حدود دو صدهزارم مساحت کل کشور است ولی ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند دارد و باید به هر نحوی حفاظت شود. 

وی درباره اینکه این پارک متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: با این سازمان مراوداتی از سال ۹۶ انجام و تلاش شد که صیانت از این پارک انجام شود. همه دستگاه‌های ذی ربطی که دغدغه محیط زیست دارند از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته تا دانشگاه تهران و شورای شهر به دنبال حفظ این میراث طبیعی هستند. 

سرانجام این طرح دو فوریتی به رای گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما