شناسهٔ خبر: 48638804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «خواهر خورشید»، نخستین کتاب عکس حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این بارگاه ملکوتی با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و اصحاب رسانه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در این مراسم، با تبریک اعیاد گذشته و آینده در ماه ذی‌الحجه گفت: هنری که بتواند پویا و اثرگذار باشد و آثار و تلاش‌هایی که برای ائمه اطهار (ع) صورت می‌گیرد را، در تاریخ به ثبت برساند و حفظ کند و نیز در خدمت ارتقای فرهنگ و هنر اسلامی باشد، قابل دفاع و تقدیر است.

هادی محمودنژاد با اشاره به فعالیت‌های گوناگون هنری که در دوره‌های مختلف انجام و موجب معرفی هر دوره تاریخی شده است، از آمادگی همکاری این آستان مقدس با هنرمندان رشته‌های گوناگون در خلق اثر‌های هنری خبر داد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به عید سعید غدیر خُم، «غدیر» را از جمله مهم‌ترین مقاطع تاریخ اسلام دانست و گفت: غدیر مختص شیعه نیست و به همه مسلمانان و آزادگان جهان تعلق دارد.

رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور نیز در این آیین گفت: عقیده، اعتقاد، عشق، علاقه و نگاه پاک از عوامل مهم و موثر در ثبت تصاویر ماندگار و تاثیرگذار در بخش عکس آیینی و دینی است.

کمال الدین شاهرخ با اشاره به مشکلاتی که در انتشار یک کتاب عکس وجود دارد، خواستار حمایت نهاد‌های مختلف در انتشار این گونه از کتاب‌های عکس، به ویژه در حوزه آیینی و مذهبی شد.

وی همچنین از امیر حسامی نژاد به عنوان یکی از بهترین عکاس‌ها در حوزه آیینی و دینی نام برد که با تعهد و دقت در این زمینه به عکاسی می‌پردازد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی قمی از خطیبان، با بیان اینکه عنایات خداوند به بندگان یا رحمت و یا نعمت است، گفت: خداوند از رحمت سئوال و بازخواست نمی‌کند، اما مقابل نعمت‌هایی که به بندگانش عطا می‌کند، آن‌ها را مورد مطالبه و بازخواست قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره لقمان (قرآن کریم)، نعمت‌های خداوند را ظاهری و باطنی برشمرد و افزود: نعمت ظاهری نعمتی است که نیاز به دقت و تامل ندارد و آشکار است، ولی نعمت باطنی، نعمتی است که نیاز به تامل دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه در مسیر ولایت باید هرچه داریم را نثار کنیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی جان، آبرو، مال، هنر و قلمی دارد؛ باید در مسیر ولایت بخشش کند.

امیر حسامی نژاد عکاس کتاب خواهر خورشید نیز گفت: این کتاب شامل ۲۲۲ قطعه عکس از صحن ها، شبستان ها، گنبد، ضریح و برگزاری مراسم گوناگون حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) در حدود ۲ دهه اخیر است.

وی افزود: کتاب عکس خواهر خورشید در ۲۱۶ صفحه به‌صورت نفیس با بهترین تکنیک‌های چاپ و بهترین کاغذ به انتشار درآمده که به‌صورت خشتی با جلد سخت و جعبه نفیس به بازار نشر عرضه شده است.

وی با بیان اینکه برای انتشار این کتاب حدود یک دهه تلاش کرده است، افزود: این کتاب را انتشارات «نقش» چاپ کرده و همه کار‌های فنی از جمله لیتوگرافی و چاپ و صحافی به خاطر حمایت از سرمایه‌های فرهنگی استان، در قم انجام شده است.

این هنرمند عکاس قمی افزود: طراحی نشان‌واره کتاب را استاد «ناصر طاووسی» که از بهترین‌های خطاطی کشور هستند، انجام داده و طراحی جلد نیز توسط استاد «مسعود نجابتی» طراح گرافیست و از بهترین‌های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده است.

در این آیین امیر حسامی‌نژاد عکاس کتاب «خواهر خورشید» مورد تقدیر قرار گرفت و نشان خادم افتخاری بانوی کرامت به وی اهدا شد و کتاب مذکور که دومین کتاب عکس اختصاصی این هنرمند است با حضور «مادر» این عکاس قمی رونمایی شد.

کتاب «ضریح عشق» نخستین کتاب از امیر حسامی نژاد است که با نگاهی هنرمندانه به رویداد ساخت ضریح امام حسین (ع) و مراحل نصب آن در کربلای مُعلا (عراق) منتشر شده؛ از این هنرمند چند کتاب عکس به صورت مشترک با سایر عکاسان نیز منتشر شده است.

این مراسم با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، شهرداری قم، انجمن عکس بسیج هنرمندان ایران، کانون هنری شیعی، خانه ماهد و انتشارات نقش برگزار شد.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما