شناسهٔ خبر: 48637673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

غدیرشناسی؛ آغازی برای درک بهتر موضوع ولایت و امامت

وبینار ملی غدیرشناسی به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های معرفتی و فرهنگی با هدف تعمیق باورهای دینی و اعتقادی مستعدان‌برتر، وبینار ملی غدیرشناسی به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان و با هدف آشنایی و آگاهی بیشتر از موضوع امامت برگزار شد.

در این برنامه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روح‌الله صفری؛ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مهم و محوری امامت در دین و شریعت اسلام گفت: وجود امامت با هدف خلق سازگاری دارد و در واقع یکی از مهمترین ارکان آن است.

وی در ادامه با اشاره به واقعۀ غدیر، علل عقلی و نقلی این واقعه را با اشاره به احادیث و روایات به جا مانده بیان و بر ضرورت امامت بعد از رسالت از نگاه توحیدی، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صفری در ادامه مباحث معاد، توحید، نبوت و هدف آفرینش را مطرح و با اشاره به محورها و مختصات هر یک، ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را اصلی اساسی در همۀ اصول دین دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاریخچۀ شیعه، امامت و ولایت را با ذکر آیاتی از منزلت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مطرح و سپس با اشاره به برخی از وقایع تاریخی، بخش‌هایی از عظمت و کرامت ایشان را بیان کرد.

نظر شما