شناسهٔ خبر: 48637171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان گیلان مطرح کرد:

لزوم راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا بر مبنای مزیت‌های بومی

اصفهانی با اشاره به لزوم راهاندازی کسبوکارهای نوپا بر مبنای مزیتهای بومی، گفت: هر منطقه دارای موقعیت و داشتههای منحصربهفردی است که باید از آنها برای ایجاد کسبوکارهای نوآورانه بهره برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشوردرامور نخبگان و با هدف ایجاد فرصت فعالیت برای صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان در مناطق مختلف با ایجاد سازوکارهای حمایتی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مهارتی، وبینار آموزشی کسب‌وکارهای خلاقانه در حوزه گل و گیاهان زینتی به همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد.

مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به لزوم راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا بر مبنای مزیت‌های بومی، گفت: هر منطقه دارای موقعیت و داشته‌های منحصربه‌فردی است که باید از آنها برای ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه بهره برد.

وی با اشاره به امکانات موجود در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی، شهر لاهیجان را یکی از مناطق مستعد در این بخش دانست و افزود: وجود باغات سرسبز چای در این شهرستان و همچنین استقرار مراکز آموزشی و پژوهشی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی، پژوهشکده چای و سازمان چای کشور، لاهیجان را به منطقه‌ای با ظرفیت برای توسعۀ کسب‌وکارهای نوپا تبدیل کرده است.

اصفهانی ادامه داد: ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز تحقیقاتی کشور در ایجاد کسب‌وکار خلاقانه است.

در بخش دیگری از این برنامه، پاداشت؛ رییس ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی نیز ضمن معرفی و ذکر تاریخچه این مرکز، به آخرین دستاوردها و یافته‌های این ایستگاه اشاره کرد.

وی در ادامه پیرامون موضوعات روز این بخش و محورهای مانند: استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید بسترهای کشت، کشت‌های بدون خاک، تنوع گیاهی و گیاهان جدید زینتی، نحوه طراحی و اجرای سایبان‌ها و اهمیت آنها در پرورش گیاهان، ارقام وارداتی انواع تمشک‌ها و آزمایش سازگاری ارقام وارداتی بلوبری و سایر گونه‌های گیاهی، نکاتی را مطرح کرد.

در این برنامه که با همکاری دانشگاه‌های گیلان، فرهنگیان، فنی‌و‌حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، شرکت‌کنندگان از محل ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی در شهر لاهیجان استان گیلان نیز بازدید کردند.

نظر شما