شناسهٔ خبر: 48635014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

المپیک توکیو؛ شروع ناامید کننده کشتی فرنگی با دو شکست

صاحب‌خبر -
المپیک توکیو؛ شروع ناامید کننده کشتی فرنگی با دو شکست
خبرگزاری آریا- در روز دهم المپیک توکیو، دو فرنگی کار ایرانی خیلی زود مقابل رقبای خود شکست را پذیرا شدند.
به گزارش آریا، در شرایطی که 10 روز از المپیک توکیو می گذرد، کاروان ایران همچنان با همان تک مدال طلای جواد فروغی که در روز نخست توزیع مدال ها به دست آورده، در جدول ها قرار دارد. با شروع مسابقات کشتی از امروز همه منتظر استارتی دوباره برای کاروان ایران هستند؛ اگرچه امروز در رقابت های کشتی فرنگی هم مدالی توزیع نمی شود و مسابقات در دو وزن 60 و 130 کیلوگرم تا مراحل پایانی برگزار خواهد شد.
ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در وزن 130 کیلوگرم مغلوب قهرمان 3 دوره المپیک شد. در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو در وزن 130کیلوگرم امین میرزازاده نماینده کشورمان در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی و نفر سوم جهان کشتی گرفت. میرزازاده که شروع طوفانی داشت، در این مبارزه 6 بر صفر حریفش را مغلوب کرد و راهی دور بعد شد. میرزازاده در دور دوم به مصاف میهاین لوپز از کوبا دارای 3 طلای المپیک و چندین مدال جهانی رفت. فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان در این مبارزه سخت و حساس با نتیجه 8بر صفر شکست خورد. وی برای ادامه کار باید منتظر نتیجه حریف کوبایی باشد.
فرنگی‌کار کشورمان در وزن 60 کیلوگرم از دور رقابت‌های المپیک کنار رفت. مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو از امروز یکشنبه با اوزان 60 و 130 کیلوگرم شروع شد. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار کشورمان در وزن 60 کیلو دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان قرار گرفت. وی در این مبارزه شکست خورد. با توجه به شکست حریف ارمنستانی مقابل نماینده اوکراین، نجاتی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت. امین میرزازاده در 130 کیلوگرم مقابل لوپز کوبایی 8 بر صفر مغلوب شد.
محمد بنا پس از شکست نجاتی و میرزازاده در نخستین روز کشتی فرنگی المپیک توکیو، عنوان کرد: آغاز رقابتها که برای ما خوب نبود. اصلا فکر نمی کردم لوپز به کشتی برگردد اما خیلی خوب برگشت و به احتمال قوی فینالیست شود. رقابت با رضا کایالپ راحت تر از این غول بی شاخ و دم باشد. 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتظار پیروزی از نجاتی گفت: طبیعتا ما هم انتظار داشتیم. او امروز وزن کم کرد. پس از آن با دکتر امیر ساسان و مربیان صحبت کردیم. شرایط نجاتی برنمی گشت، البته او کمی هم بد غذاست و هر چیزی نمی تواند بخورد. به همین دلیل بدنش دچار بهم ریختگی شد. انشالله فردا نتایج بهتری بگیریم، شرمنده مردم شدیم. 
علیرضا نجاتی که تصور می شد بتواند به راحتی در دور نخست از سد آرمن ملکیان از ارمنستان بگذرد، کشتی را خوب آغاز کرد و توانست از رقیبش اخطار بگیرد. نجاتی در خاک سعی در اجرای سالتوبارانداز داشت، اما فقط یک امتیاز گرفت. در وقت دوم ورق برگشت و کشتی گیر ارمنستانی توانست امتیازاتی را روی اشتباهات نجاتی از او بگیرد. وقتی کشتی 5 بر 2 شده بود، نجاتی در لحظات پایانی حریفش را خاک کرد و بازهم سعی در اجرای سالتو بارانداز داشت که این بار نیز فقط یک امتیاز از سوی داوران دریافت کرد. نجاتی در نهایت کشتی را 5 بر 5 کرد، اما به خاطر امتیازات درشت تر رقیب شکست را پذیرا شد. 

نظر شما