شناسهٔ خبر: 48631429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد

ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت دسته‌های عزاداری زنجانی‌ها

زهرا فتحی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت دسته‌های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجانی‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمدربیع احمدخانی روز گذشته (۹ مردادماه) در مراسم «عصری با شعر غدیر و تجلیل و تکریم از شاعران فعال استان زنجان» که به‌ میزبانی ابهر برگزار شد، هدف از برگزاری این برنامه را ترویج فرهنگ غدیر، تولید و اشاعه شعر غدیر و وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) با زبان شعر و ادبیات عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر در میان همه رخدادهای حادث شده در صدر اسلام، به دلیل مشخص شدن حق و باطل اهمیت استثنایی دارد، تصریح کرد: خداوند متعال به صریح‌ترین شکل به ولایت امیرمومنان صحه می‌گذارد تا جایی که قبول این مهم را تمام‌کننده دین هر شخص دانسته و  پذیرش نکردن حضرت امیر (ع) را مترادف نقصانی جدی می‌داند.

احمدخانی بیان‌ کرد: بخش فرهنگ و هنر به جهت استفاده از زبان هنر به عنوان تاثیرگذارترین واسطه ارتباطی، می‌تواند این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت شاعران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در استان زنجان الگوی بی‌بدیل در کشور ایجاد کرده است، متذکر شد: در کنار این موضوع مراسم مذهبی همچون دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم، همه نگاه‌ها را به خود جلب و سرمایه عظیمی ایجاد کرده که اهمیت استفاده بهینه آن را دوچندان می‌کند.

امام جمعه ابهر نیز در این مراسم ضمن بازگو کردن فضائل امیرالمومنین (ع) به فلسفه امامت و شأن امام علی (ع) اشاره کرد و یادآور شد:‌ امیرالمومنین (ع) عصاره نظام آفرینش بوده و انسان اگر علی و اولادش را نشناسد، گمراه شده است، چون بدون علی، شناخت خدا، توحید و نبوت ممکن نیست.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه نیز مانند قرآن دریای معارف بیکرانی است که هر چه در آن شنا کنیم به عمق آن نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: ما امروز باید این هنر را داشته باشیم که بتوانیم به اندازه فهم خود از این دریای بیکران استفاده و بهره‌برداری کنیم، چون هر کجا علی هست حق است و معیار و میزان نیز علی (ع) است.

انتهای پیام

نظر شما