شناسهٔ خبر: 48631288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس؛

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو| کاموا بافتنی قهرمان المپیک در سالن مسابقات/ پادشاهی یک آمریکایی و زن استثنایی استرالیایی +عکس و ویدیو

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (10 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

دونده چینی اولین آسیایی حاضر در ۱۰۰ متر فینال در ۸۹ سال اخیر

 سو بینتین از چین اولین مرد آسیایی بعد از  ۸۹ سال بود که به فینال ۱۰۰ متر المپیک راه یافت و  در نیمه نهایی به رکورد ۹.۸۳ آسیا رسید اما تراویون برومل، محبوب پیش از مسابقه نتوانست از این مرحله صعود کند. آخرین آسیایی که در فینال ظاهر شد، تاکا یوشیوکای ژاپنی بود که آخرین نفر در فینال لس آنجلس ۱۹۳۲ بود. فینال بدون برومل برترین دونده جهان در سال ۲۰۲۱ و قهرمان جهان کریستین کلمن که به دلیل تخلفات دوپینگ محروم شده پیش خواهد رفت. در مسابقه‌ای که پس از بازنشستگی یوسین بولت، قهرمان سه دوره المپیک همگان منتظر هستند تا ببینند سریع ترین مرد این دوره المپیک چه کسی است.

پدر جوکوویچ: به نواک گفته بودم که به ژاپن نرود

سرژان جوکوویچ در گفت‌و‌گو با پادکست بیزینس استوریز، ابتدا متن پیامی که به نوله (لقب جوکوویچ) داد را خواند که در آن آمده بود: «اگر نظرم برایت اهمیت دارد، باید بگویم که فکر نمی‌کنم به صلاح باشد که به توکیو بروی. تا آنجا راهی طولانی در پیش داری و آنجا هم هیچ تماشاگری نیست، ضمن اینکه مجدداً باید به قرنطینه بروی. المپیکی که تماشاگر نداشته باشد، رسماً المپیک نیست. دوستدار تو پدرت.»

پدر مرد شماره یک تنیس جهان سپس فاش کرد که فرزندش چه جوابی به او داده است. او گفت: نواک به من گفت: «البته که نظرت برای من مهم است پدر. من فقط سه چهار روز زمان نیاز دارم تا احساس کنم که بدنم چه وضعیتی دارد. همیشه خیلی زود ریکاوری کرده‌ام، پس نگران نباش چون مسئله بزرگی نیست. پدر، حس وطن‌دوستی که در قلب و فکر من وجود دارد، بسیار بزرگ است. تو خودت مرا می‌شناسی و می‌دانی وقتی که پای صربستان وسط باشد، نمی‌توانم به آن پشت کنم.»

 

اولین طلای مردان آلمان در دستان زورف

الکساندر زورف تنیسور 24 ساله آلمانی با پیروزی مقتدرانه و 2 بر 0 برابر کارن خاچانوف به مدال طلا المپیک2020 رسید.

کار عجیب عضو تیم شیرجه انگلستان در حاشیه مسابقات

 

photo_2021-08-01_13-55-37

توماس دیلی چند روز قبل طلای شیرجه 10 متر  رو به همراه هم تیمی هایش برای انگلیس کسب کرده بود

جنجال در بوکس المپیک با دیسکالیفه شدن بوکسور فرانسوی

مبارزه مراد علیف بوکسور فرانسوی و فریزر کلارک بریتانیایی در وزن +91 کیلوگرم بوکس المپیک با جنجال های زیادی همراه شد. مراد علیف به دلیل ضربه های سری که به حریف خود زد با رای داوران دیسکالیفه شد. این در حالی بود که حریف او نیز همین کار را تا حدودی کرده بود و تنش زیادی در این مبارزه وجود داشت. او بعد از این تصمیم داور حاضر به ترک رینگ نبود و اعلام کرد: "من برنده شده ام و رینگ را ترک نمی کنم. این بی انصافی است." داور بازی اشاره داشت که ضربه سر این بوکسور فرانسوی باعث شکستگی و خونریزی سر بوکسور بریتانیایی شد و به همین دلیل بوکسور فرانسوی بازنده اعلام شد. بعد از چندین دقیقه و وقفه در رقابت ها در نهایت بوکسور فرانسوی رینگ رقابت ها را با ناراحتی و عصبانیت ترک کرد. در این وزن ورزشکار کمیته المپیک روسیه توانست مدال برنز را به دست بیاورد.

رکورد طولانی‌ترین دیدار والیبال المپیک بازهم شکسته شد

دیدار بین دو تیم آمریکا و فرانسه که با پیروزی 3 بر 2 زردپوشان به پایان رسید، 2 ساعت 38 دقیقه به طول انجامید تا رکورد طولانی‌ترین بازی تاریخ والیبال المپیک به ثبت برسد، پیش از این رکورد طولانی‌ترین بازی تاریخ مسابقات در دیدار ایران برابر لهستان با 2 ساعت و 34 دقیقه به ثبت رسیده بود. ست دوم این مسابقه 37 بر 39 شد و 51 دقیقه به طول کشید! با وجود این شکست فرانسه همراه برزیل و روسیه به یک چهارم نهایی صعود کرد.

زن استثنایی استرالیایی

تیم شنای زنان استرالیا با زمان 3:51.60 مدال طلای 4x100 متر مختلط زنان را بالاتر از آمریکا بدست آورد و رکورد جدیدی در المپیک بنام ثبت کردند. اما مک کئون اعجوبه شنای استرالیا صبح امروز در ماده 50 متر آزاد ضمن ثبت رکوردی جدید در این ماده به مدال طلا رسید تا ششمین مدال خود را از توکیو 2020 کسب کند. او در تیم استرالیا هم حضور داشت تا چهارمین طلا و هفتمین مدال خود را در المپیک2020 به دست آورد! شناگر 24 ساله  4 طلا در 50 متر آزاد، 4 در 100 آزاد و 100 متر آزاد به دست آورد همچنین به 3 مدال برنز در 4 در 200 متر آزاد، 100 متر پروانه، 4 در 100 متر میکس رسید.

۵ طلا برای پادشاه شنا در المپیک

کائلب درسل از آمریکا روز یک شنبه دو مدال طلا به دست آورد. او ابتدا در ۵۰ متر آزاد و سپس ۴ در ۱۰۰ متر به مدال طلا رسید تا جمع مدالهای طلای خود را در این رقابت ها به عدد ۵ برساند تا خود را به عنوان چهره اول المپیک توکیو مطرح کند. درسل در این دوره از رقابت ها غیر از رقابتهای میکس ۴ در ۱۰۰ متر، در بقیه رقابت هایی که شرکت کرده است توانسته به مدال طلا برسد و یکی از بهترین ورزشکاران المپیک بوده است تا همگان را به یاد مایکل فلپس بیاندازد که در هر دوره المپیک چندین مدال طلا برای آمریکا به دست می آورد. این شناگر ۲۴ ساله دو مدال طلا نیز در المپیک ریو برای کشورش به دست آورده بود تا جمع مدال های طلای المپیکی خودش را فعلا به عدد ۷ رسانده باشد.

رونمایی از عروسک بازی ها در کشتی

بازی های المپیک ٢٠٢٠ در حالی در توکیو در حال پیگیری است که کماکان در سطح شهر کمترین نشان و المانی از این بازی ها دیده می شود. حتی از عروسکی که به عنوان نماد بازی ها طراحی شده هم کمتر نشانی در توکیو و حتی سالن محل برگزاری مسابقات دیده می شود. البته بعد از گذشت یک هفته بالاخره عروسک بازی ها آفتابی شدند. «میرایتووا» نام عروسک طراحی شده برای بازی هاست، این عروسک ها در سالن «ماکوهاری مسه» که محل برگزاری مسابقات کشتی است، جانمایی شده اند.

بنچیچ فاتح تنیس زنان المپیک شد

بلیندا بنچیچ از سوئیس مدال طلای تنیس زنان را در رقابت‌های یک نفره به دست آورد. او می‌تواند حالا یک طلای دیگر را در دو نفره کسب کند. بنچیچ توانست مارکتا وندروسووا از جمهوری چک را ۲ بر یک شکست دهد تا برای اولین بار عنوان مهم دوران حرفه‌ای خود را به دست بیاورد. بنچیچ هم‌چنین روز یکشنبه در دیدار دو نفره مدال طلای زنان شرکت خواهد کرد. بنچیچ و هم تیمی سوئیسی ویکتوریا گولوبیچ با تیم چک باربورا کرجسیکووا و کاترینا سینیاکووا روبرو می‌شوند. بنچیچ گفت: باورنکردنی است که دو مدال داشته باشیم، یکی طلا باشد و دیگری هنوز مشخص نشده است. من تمام انرژی را که در من باقی مانده است در زمین خواهم گذاشت. فدرر و واورینکا با هم در دوبل مردان در سال ۲۰۰۸ طلا گرفتند و باید دید این بار نیز این دو تنیس باز زن سوئیسی می‌توانند مدال طلا را به دست بیاورند یا خیر؟ بهترین نتیجه قبلی بنچیچ رسیدن به نیمه نهایی اوپن ۲۰۱۹ ایالات متحده بود.

61992778

حواشی کامل کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو حواشی ورزشکاران ایرانی در المپیک 2020 توکیو ایرانی ها در المپیک 2020 توکیو اخبار روز المپیک 2020 توکیو عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک 2020 توکیو جدول مدالی المپیک 2020 توکیو اخبار حاشیه ای در المپیک 2020 توکیو المپیک 2020 توکیو اتفاقات مهم امروز المپیک

نظر شما