شناسهٔ خبر: 48631055 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی المپیک؛ نجاتی از دور رقابت‌ها حذف شد

توکیو - ایرنا - «علیرضا نجاتی» نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان از رقابت‌های کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو حذف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک امروز (یکشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان دارنده طلای امیدهای جهان و طلای نوجوانان اروپا از ارمنستان رفت. نجاتی در حالی که در دقایق نخست با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود اما در ادامه با اشتباه خود و اجرای ناقص کول انداز و همچنین روبرو شدن با اخطار کم کاری و اسیر فن بارانداز حریف، ۵ امتیاز به کشتی‌گیر ارمنستانی داد. نجاتی که چیزی برای از دست دادن نداشت در ثانیه‌های پایانی کشتی با خاک کردن حریف کشتی را ۵ بر ۵ مساوی کرد اما حریف ارمنستانی به دلیل داشتن امتیازات درشت‌تر برنده این مسابقه شد.

ملکیان حریف ارمنی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لنور تیموراف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین رفت با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل شکست خورد تا با شکست ملکیان ارمنی، نجاتی نیز وداع زودهنگامی با بازی‌های المپیک توکیو داشته باشد.

در نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم کنیچیرو فومیتا از ژاپن (دارنده ۲ طلای قهرمانی جهان/ طلای امیدهای جهان) باید با لنور تمیروف دارنده برنز قهرمانی جهان از اوکراین مبارزه کند و در سوی دیگر نیز ویکتور سیابانو  دارنده مدال طلا و نقره قهرمانی اروپا و نقره قهرمانی جهان از مولداوی باید لوییس آلبرتو سانچز از کوبا مبارزه کند.

سانچز کوبایی موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ سرگئی املین دارنده طلا و نقره قهرمانی جهان و نقره امیدهای جهان از روسیه را شکست دهد.

نظر شما