شناسهٔ خبر: 48630966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اتهام زنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ایران

فارس : وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وزیر امور خارجه آمریکا درباره حادثه برای یک کشتی این رژیم گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به نفت‌کش این رژیم متهم کرد و خواستار «پاسخ بین‌المللی» به آن شد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شده بود که ایران مسئول حمله به نفتکش اسرائیل در دریای عمان بوده است.

علاوه بر این، روزنامه تایمز اسرائیل شامگاه شنبه گزارش داد اسرائیل کشورهای انگلیس و آمریکا را در جریان اطلاعاتی که نشان می‌دهد ایران در این حمله دست داشته قرار داده است.

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفته و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

این گروه همچنین مدعی است که کشتی مِرسِر استریت سپس برای بار دوم نیز هدف حمله قرار گرفت که باعث وقوع انفجار در عرشه کشتی شده است.

صبح امروز (جمعه) بود که گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته شده است.

بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

نظر شما