شناسهٔ خبر: 48623151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایام عزای حسینی در ابهام

بحرین به دنبال ممنوعیت عزاداری در ماه محرم

بحرین درصدد است به بهانه کرونا از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محرم جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوه؛ بحرین درصدد است به بهانه کرونا از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محرم جلوگیری کند.
با نزدیک شدن به ماه محرم، مردم بحرین طبق بیانات علماء، خود را برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی آماده می‌کنند. در همین حال استان الشمالیه اعلام کرد تجمع در خانه‌ها برای عزاداری ممنوع است، زیرا باعث انتشار کرونا می‌شود.
چهار تن از علمای بحرین در آستانه ماه محرم با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند سلامتی مردم و منافع کشور مهم هستند و در مراسم ماه محرم باید توصیه‌های گروه ملی مقابله با کرونا رعایت گردد. آن‌ها تاکید کردند که عزاداران باید از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
استاندار الشمالیه با نادیده گرفتن توصیه علماء، برگزاری مراسم عزاداری را ممنوع اعلام کرد و گفت پس از ماه محرم گذشته تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافت و این در حالی بود که توصیه‌های بهداشتی هم رعایت شده بود.
سخنان مقامات بحرینی در حالی ایراد می‌شود که رنگ کرونایی این کشور از ماه اوت گذشته زرد شده است.
امروز بحرینی‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی آماده اند و تصاویر موجود از عزاداری‌ها و مراسم‌های سابق میزان تعهد عزاداران به دستورالعمل‌ها را نشان می‌دهد.
شیخ دکتر علی الکرب آبادی فعال سیاسی در گفتگو با اللولوه گفت: برای بررسی حقیقت، باید ببینیم که نظام بحرین قبل از شیوع کرونا با مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام چگونه برخورد می‌کرد؟ اکنون هم به بهانه کرونا سعی در مقابله با این مراسم‌ها می‌شود. مگر فقط در مساجد و مراسم‌ها تجمع صورت می‌گیرد و در جامعه تجمعات دیگری وجود ندارد؟ علمای بحرین حتی با حسن نیت نسبت به گروه ملی مقابله با کرونا برخورد کردند و با احترام از آن یاد کردند.

نظر شما