شناسهٔ خبر: 48622620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس برنامه‌ریزی و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون اصفهان:

آقایان ۳۰برابر بانوان خون اهدا می‌کنند

رئیس برنامه‌ریزی و جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: سال‌هاست که با مشکل آمار پایین اهداکنندگان خون بانوان روبه‌رو هستیم به طوریکه امسال حدود ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

صاحب‌خبر -

زهره مسائلی رئیس برنامه‌ریزی و جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به زمان شیوع کرونا که اختلال‌هایی را ایجاد کرد، گفت: ابتدای زمان شیوع کرونا در خصوص تعداد انتقال دهندگان خون دچار مشکل شدیم، اما خوشبختانه در ادامه این اختلال مرتفع شد و در حال حاضر وضعیت مطلوبی داریم.

او افزود: استان اصفهان تنها استانی است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط تعداد اهداکنندگان خون قابل توجهی دارد به طوریکه به استان‌های دیگر هم در این خصوص کمک‌رسانی می‌کند و این اتفاق خوب را مردم این شهر رقم زده‌اند که جای قدردانی ویژه دارد.

مسائلی در پاسخ به اینکه از ابتدای سال تا الان چه تعداد از افراد خون اهدا کرده‌اند، گفت: ۴۴ هزار و ۵۳۰ نفر در چهار ماه اول سال خون اهدا کرده‌اند البته تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر از این آمار هستند، اما ۱۸ درصد افراد مراجعه‌کننده شرایط انتقال خون را ندارند.

او ادامه داد: نکته مهم درباره انتقال خون استان اصفهان این است که حدود ۶۰ درصد اهداکنندگان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

رئیس برنامه‌ریزی و جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت:فقط ۳ درصد کسانی که خون اهدا می‌کنند بانوان هستند یعنی حدود یک سی ام تعداد آقایان که این موضوع نگران‌کننده است.

مسائلی در پایان بیان کرد: این آمار فقط مربوط به استان اصفهان نیست بلکه سالهاست در سطح کشور زنان به میزان قابل توجهی نسبت به مردان کمتر خون می‌دهند.

انتهای پیام/م

نظر شما