شناسهٔ خبر: 48622429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام حزب مردم سالاری در مازندران :

دولت سیزدهم شنونده مطالبات مردم باشد

ساری - ایرنا - قائم مقام حزب مردم سالاری در مازندران با تاکید بر این‌که مطالبه از دولت حقی اولیه شهروندان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد ، گفت : دولت سیزدهم باید ضمن فراهم کردن بسترهای لازم جهت مطالبه‌گری مردم ، شنونده مطالبات آنان باشد و برای تحقق آنها هم برنامه‌ریزی کند.

صاحب‌خبر -

محمد عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همان طور که مطالبه نظام و دولت از مردم حمایت و پشتیبانی از برنامه ها و حضورشان در صحنه های مختلف است که گاهی باعث رنج و سختیشان می شود ، دولت هم باید این ظرفیت و تحمل را داشته باشد که جامعه مطالباتش را از مسیر مسالمت آمیز بیان و تحقق آنها را خواستار شود.

وی ادامه داد : متاسفانه عدم نگرش مثبت دولت ها در خصوص مطالبه گری های مردم باعث شد طی سال ها اتفاقات ناخوشایندی در این زمینه به وجود بیاید که نتیجه اش سلب اعتماد مردم از دولت و نظام بوده است و دولت سیزدهم باید رویه ها را تغییر داده و شنوده و محقق کننده مطالبات مردم باشد .

این فعال سیاسی توضیح داد : رییس جمهوری منتخب رفع مشکلات کشور و تنگناهای گریبانگیر مردم را از جمله برنامه هایش در دوران تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده بود و اکنون که توانست اعتماد مردم را جلب کرده و آرایشان را به دست بیاورد باید به وعده هایش عمل کند  و نخستین گام در این زمینه هم شنیدن حرف ها و مطالبات مردم است تا بر اساس اولویت بندی برای حل  آنها برنامه ریزی کند.

وی افزود : برنامه ریزی برای حل مشکلات کشور بدون توجه به مطالبات مردم قطعا نمی تواند با موفقیت در همراه کردن مردم قرین شود و لازم است دولت سیزدهم ضمن به کارگیری مدیران مجرب و با برنامه ، از معتمدین مردم برای اولویت بندی مطالبات مردمی استفاده کند.

عسگری با اظهار این که گسترش دسترسی ها به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از اتفاقات خوب سال های اخیر بوده است که می تواند مجرای خوبی برای دستیابی به مطالبات مردم باشد ، گفت : دولت سیزدهم باید از فرصتی که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری با مردم و مطالباتشان فراهم کرده است ، استفاده کند ضمن این که باید نقش بیشتری برای رسانه های رسمی در انعکاس مطالبات مردمی در نظر گرفت چون این رسانه ها قادرند با جلب اعتماد مخاطبان ، مطالبات واقعی مردم را در هر منطقه دسته بندی و اولویت بندی کنند و واسطه میان دولت و ملت باشند.

وی افزود : اگر چه برخی نگاه منفی به فضای مجازی دارند و فقط معایب این فضا را برجسته می کنند ، ولی لازم است دولت سیزدهم مزیت های آن را هم ببیند و بزرگ ترین مزیتش این است که مردم براحتی و بدون واسطه مطالباتشان را مطرح می کنند. 

عسگری که تحصیلکرده مقطع دکترای مدیریت محیط زیست است ، گفت : از دیدگاه کارشناسان و اهالی فن توسعه در کشوری رخ می دهد که سه شاخص اقتصادی ، اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی با هم رشد کنند و این رسانه ها کارشناسان هستند که می توانند بر این روند نظارت کنند و مطالبات مردم را با رشد این سه شاخص هماهنگ نمایند در غیر این صورت  صرف تصمیم گیری دولت نه تنها ملت را قانع نمی کند ، بلکه سبب به هم خوردن توازن توسعه می شود.

وی افزود : در طول بیش از چهار دهه گذشته هر یک از دولت هایی که در کشور روی کارآمدند به یک مولفه توجه بیشتری داشتند و دیگر موارد مورد غفلت قرار گرفت و به همین دلیل هم کشور به توسعه متوازن دست نیافت و امروز ما عواقبش را در جای جای کشور مشاهده می کنیم.

این فعال سیاسی گفت : دولت سیزدهم با مرور کارکرد دولت های گذشته و شناخت ضعف هایی که در تهیه طرح ها و برنامه های توسعه ای داشتند ، می تواند برنامه ریزی درستی انجام دهد تا توازن توسعه به کشور برگردد.

وی توضیح داد : به عنوان کشور در حال پیشرفت احتیاج داریم از منابع  موجود استفاده کنیم و در جنگ جهانی اقتصادی پیش رو نه با ابزار با توپ و تانک بلکه با مدیریت منابع و حفظ آن می بایست در این عرصه باقی ماند .

عسگری گفت : دولت سیزدهم با گماشتن کارگزارانی در حوزه های منابع ، با توجه به شرایط منطقه بهترین روش و کارآمد را به کار ببندند مثلا در باره احداث سد نباید جایی این کار صورت بگیرد که هر ۲۵۰ سال سیل می آید .

وی در خصوص ارتباطات بین المللی ایران با کشورهای دیگر  هم گفت : ایران قطب منطقه در حوزه نفت و گاز محسوب می شود ولی در حوزه سیاست خارجی کفایت لازم در گفت و گو نداشته است. مثلا در دوره تحریم ها همه انتظار داشتیم دوره شکوفایی و استقلال باشد ولی به دلیل نبود دیالوگ میان دولت و کارشناسان و نخبگان ، تحریم به بدترین کابوس در این چند سال تبدیل شد.

قائم مقام حزب مردم سالاری در مازندران گفت : در اسلام هم به دوستی و مودت با همسایگان و حتی دشمنان توصیه شده است ، پس ایران نیز به تعاملات و ارتباطات با کشورهای دیگر نیاز دارد و و دولت آینده با حفظ منافع ، باید دیالوگ خوبی با کشورهای دیگر داشته باشد تا بتواند مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل کند.

نظر شما