شناسهٔ خبر: 48622191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طراحی و ساخت قطعات پمپ آب خنک کن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس

با همت متخصصان داخلی دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن در نیروگاه بندرعباس در راستای بومی سازی قطعات نیروگاهی برای اولین بار طراحی و ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به طراحی و ساخت دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن  در نیروگاه  بندرعباس، عنوان کرد: دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن یکی از اجزاء مهم پمپ آب خنک کن می باشد که به همت و تلاش کارشناسان داخلی و تکیه بر توانایی شرکتهای دانش بنیان از جنس استنلس استیل 316ساخته شد. 

سلیمی افزود: یکی از مهم ترین چالش‌ها در ساخت دیسشارژ کیسینگ، ساخت محل قرارگیری یاتاقانهای پمپ بر روی دیسشارژ بود که با تلاش و دانش متخصصین داخلی با روش ماشینکاری و جوشکاری ساخته و بر روی دیسشارژ نصب شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: پمپ آب خنک کن نقش موثر و حیاتی در تولید برق پایدار داشته که در هر یک ساعت 19500 متر مکعب آب دریا را به سمت  کندانسور و کولرهای آب خنک کن هدایت می کند.

وی  با بیان اینکه ساخت دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن  با وزن ۱۲۷۰۰ کیلوگرم برای اولین بار در نیروگاه صورت گرفته اظهار داشت: در راستای تکیه بر توانایی داخلی و تحقق شعار حمایت از تولید داخلی نسبت به نمونه مشابه خارجی 50 درصد صرفه جویی ارزی داشته است .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.

انتهای پیام/ /خ/88055

نظر شما