شناسهٔ خبر: 48622141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نخستین کارگاه آموزش تخصصی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای در نیشابور

نخستین کارگاه آموزش تخصصی خبرنگاری ، روزنامه نگاری و سواد رسانه در دانشکده هنر نیشابوردر حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: یکی از ‍ ‍برگزاری نخستین کارگاه آموزش تخصصی خبرنگاری وسواد رسانه‌ای در نیشابور اولویت‌های کار بسیج رسانه استان، امسال نهضت آموزش اصحاب رسانه در شهرستان‌ها است چراکه رسانه مظهر توسعه شهری است و خبرنگاران و رسانه‌ها و فضای مجازی با بهره گیری از فرهنگ اسلام، شهدا بتوانند اخلاق را گسترش دهند.
عباس محمدیان افزود: انقلاب ما انقلاب رسانه است و شهدا هم کار رسانه‌ای کردند واصحاب رسانه باید مروج سبک رسانه اسلامی و اخلاق اسلامی باشند.
وی گفت: اصحاب رسانه به خصوص نیشابور که بیش از ۲۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است باید میراث شهدا را حفظ و ترویج کنند و خوبی‌ها و بدی‌ها را باید باهم ببینند و اگر کسی جریان مخالف و سیلقه سیاسی شماهم باشد بایدبا اخلاق مداری، حق را محور قرار دهند.
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی  افزود: اسلام و قرآن بزرگترین رسانه هستند و اصحاب رسانه و خبر در انتشار اخبار در فضای مجازی به هیچ عنوان عجولانه عمل نکنند و صداقت و صلابت را صراحت بکار گیرند.
محمدیان گفت: این کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته دانشگاه که مورد تایید دفتر مطالعات ورسانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است در دانشکده هنر نیشابور برگزار شد و از سوی بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شرکت کنندگان در کارگاه گواهینامه دوره خبرنگاری اهدا خواهد شد.
وی افزود: در راستای افزایش سواد رسانه‌ای خبرنگاران ، روزنامه نگاران و فعالان فضای مجازی به همت بسیج رسانه اولین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری و روزنامه نگاری با شرکت بیش از ۸۰ نفر از علاقه‌مندان شهرستان‌های نیشابور ، زبرخان و فیروزه در محل دانشکده هنر نیشابور به مدت 2 روز با حضور فعال اصحاب رسانه، روابط عمومی ادارات و علاقمندان برگزار می شود

نظر شما