به گزارش ایرنا حسین قراباغی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات گردشگری اعم از برگزاری همایش، جشنواره و نشستهای ملی و بین المللی در راستای معرفی این استان طی چند سال اخیر، بهاندازه سریال تلویزیونی نون خ تاثیرگذار نبود.
وی ادامه داد: ساخت این سریال به خوبی توانست فرهنگ و ظرفیتهای تاریخی و گردشگری کردنشینان منطقه غرب را برجسته و معرفی کند و جای چنین سریال تاثیرگذاری در همدان خالی است.
قراباغی اقدامات شورای شهری همدان در دوره پنجم به ویژه در حوزه گردشگری را مطلوب دانست و گفت: خواهرخواندگی با چند شهر کشور، ایجاد مناطق نمونه گردشگری، ساخت هتلهای چند ستاره، رایگان کردن عوارض و سایر ضوابط شهرداری در ساخت هتل، ایجاد دبیرخانه خواهرخواندگی، برگزاری اجلاس بین المللی، برگزاری نمایشگاههای بین المللی در کشورهای همجوار پیرامون ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری و ایجاد کمیته گردشگری در شهرداری از اقدامهای انجام شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: این انتظار از منتخبان شورای ششم میرود که مسیر برای سرمایه گذاری در همدان را هموار سازند تا شهر به لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی رونق یابد.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید پیگیر مصوبات و اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورا پنجم در شورای ششم باشند، افزود: در این مدت با وجود کارشکنی برخی افراد و ارگانها توانستیم سرمایه گذاران خوبی را جذب کنیم و امیدوارم در آینده نیز زمینه های لازم برای حضور چشمگیر آنها مهیا باشد.
قراباغی ساخت و تکمیل بازار بزرگ میوه و تره بار غرب کشور و باغ ویلاهای شرکت ترکیهای را از مهمترین طرحهای عمرانی باقی مانده دانست و گفت: خبرنگاران سرمایه گذاریهایی که به واقع به وضعیت اقتصادی و اشتغال شهر کمک میکنند را مورد پیگیری قرار دهند.
وی افزود: طرح ساخت باغ ویلاهای شرکت ترکیهای ۲۹ ماه در دوندگی اداری قرار دارد و انتظار میرود مسوولان حمایت لازم را انجام دهند و با برداشتن موانع، عملیات ایجاد این طرح بزرگ به سرانجام برسد.
رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ایجاد سایت اورژانس گردشگری در مبادی ورودی شهر را از دیگر اقدامات در دست انجام دانست و گفت: در صورتی که شهردار همدان ابقا شود، این طرح موثر اجرایی میشود هر چند انتظار داریم شورای ششم نیز از طرح حمایت کند.
نظر شما