شناسهٔ خبر: 48622002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترین‌های لیگ بیستم فوتبال؛

پرسپولیس حاکم مطلق لیگ برتر/ برترین گلزن و گلساز از سپاهان، "سوپرمن" بهترین بازیکن شد

با پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با تمام فراز و نشیب‌ها برگزار شد تا پرونده لیگ بیستم بسته شود. پرسپولیس در نهایت عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی خیلی وقت پیش به پایان رسیده بود. البته هنوز پرونده جام حذفی ایران بسته نشده است و یک تیم از بین فولاد، ملوان، گل گهر و استقلال عنوان قهرمانی را کسب خواهند کرد. با توجه به پایان مسابقات لیگ برتر به‌ ترین‌های هر بخش نگاهی خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید

بهترین گلزن (سجاد شهباززاده) 

مهاجم تیم سپاهان پس از سپری کردن چند فصل ناموفق در فوتبال، لیگ بیستم را در شرایط فوق العاده‌ای آغاز و در همان هفته‌های ابتدایی خودش را به عنوان یکی از نامزد‌های عنوان آقای گلی معرفی کرد. سجاد شهباززاده در نهایت با ۲۰ گل زده عنوان آقای گلی رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد. گادوین منشا (۱۴ گل)،  محمد عباس زاده (۱۲ گل)،  امین قاسمی نژاد (۱۱ گل)،  حامد پاکدل (۱۰ گل) و احمد نوراللهی (۱۰ گل)، مهدی عبدی (۹ گل) و یونس شاکری (۸ گل) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بهترین بازیکن (سیدجلال حسینی)

طبیعتا تیم پرسپولیس با توجه به قهرمانی در لیگ بیستم سهم بیشتری در‌ ترین‌های فصل خواهد داشت. سید جلال حسینی مدافع با تجربه و کاپیتان پرسپولیس در این فصل هم عملکرد فوق العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و بیشترین تاثیر را در قهرمانی سرخپوشان داشت. پرسپولیس در این فصل کمترین گل خورده را داشت. ضمن این که سیدجلال حسینی در چند مرتبه زمانی که پرسپولیس با مشکل گلزنی مواجه شد، این تیم را از شکست نجات داد.

بهترین مربی (یحیی گل محمدی) 

تیم پرسپولیس باز هم در اتفاقی تکراری قهرمان لیگ برتر شد. یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان به عنوان نفر اول کادر فنی این تیم را در راه قهرمانی هدایت کرد. گل محمدی با وجود این که اکثر بازیکنان خود را در فصل نقل و انتقالات از دست داد، اما باز هم به هر شکلی که بود تیم را در بالای جدول نگه داشت.

بهترین پاسور (سروش رفیعی)

هافبک خلاق سپاهان به زردپوشان اصفهانی کمک کرد تا بهترین خط حمله لیگ برتر را داشته باشند. سروش رفیعی در این فصل با ۹ پاس گل بهترین پاسور لیگ شد. احمد رضا زنده روح (۸ پاس) امید عالیشاه و مهدی قایدی (۶ پاس)، محسن آذرباد، کریم اسلامی و احمد نوراللهی (۵ پاس) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بهترین دروازه بان (حامد لک)

شاید خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم فکر نمی‌کردند حامد لک  تا این حد عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته باشد. جدا از عملکرد خوب خط دفاعی پرسپولیس، حامد لک هم به سرخپوشان در این فصل کمک شایانی کرد. حامد لک با ۱۷ کلین شیت بهترین دروازه بان لیگ بیستم بود.

بهترین خط حمله (سپاهان)

شاید قبل از شروع لیگ بیستم افراد زیادی به موفقیت محرم نویدکیا در سپاهان به عنوان سرمربی امیدوار نبودند، اما عملکرد زردپوشان مهر خاموشی بر دهان این افراد زد. زردپوشان اصفهانی تنها با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در رده دوم قرار گرفتند. بهترین عملکرد سپاهان در خط حمله بود. شاگردان نویدکیا با ۵۳ گل زده بهترین آمار هجومی را به ثبت رساندند. پرسپولیس و استقلال در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در طرف مقابل ماشین سازی و سایپا با ۱۹ گل زده بدترین خط حمله را داشتند.

بهترین خط دفاع (پرسپولیس) 

یکی از دلایل اصلی پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر، عملکرد خوب این تیم در فاز دفاعی بود. حامد لک ۱۷ کلین شیت در لیگ برتر داشت و مدافعان پرسپولیس هم به او کمک کردند. پرسپولیس در پایان فصل با ۱۴ گل خورده، بهترین عملکرد را داشت. فولاد و استقلال در رده های بعدی قرار گرفتند. در طرف مقابل ماشین سازی با ۵۲ گل خورده بدترین عملکرد را داشت.

تیم منتخب لیگ بیستم:

دروازه بان: حامد لک

مدافعان: سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد محمدی مهر و محمد نادری

هافبک ها: احمد نوراللهی، سروش رفیعی و وحید امیری

مهاجمان: مهدی قایدی، سجاد شهباززاده و گادوین منشا

انتهای پیام/

نظر شما