شناسهٔ خبر: 48621914 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولویت وزارت علوم برای آموزش در مهر ۱۴۰۰ آموزش حضوری است

معاون وزیر علوم: اساتید و کارمندان در اولویت اول تزریق واکسن

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در الویت اول، اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند.

صاحب‌خبر -
آقای علی خاکی صدیق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اولویت وزارت علوم برای آموزش در مهر ۱۴۰۰ آموزش حضوری است، ولی لازمه این امر واکسینه شدن اساتید و کارمندان قبل از مهر است.
وی افزود:جلساتی با مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار و مقرر شده است استادان و کارمندان دانشگاه‌ها در مرداد واکسینه شوند.
معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار عضو هیأت علمی و کارمند دانشگاه در دانشگاه‌های کل کشور حضور دارند گفت: با توجه به اینکه تعداد استادان و کارمندان در دانشگاه‌های کل کشور زیاد نیست و حدود ۲۰۰ هزار نفر است، باید این قشر تا پایان مرداد واکسینه شوند.
 
*دانشجویان تحصیلات تکمیلی در الویت دوم تزریق واکسن 
 
 وی افزود: بعد از اساتید و کارمندان در مرحله بعد دانشجویان باید واکسینه شوند و این جمعیت بیشتری از دانشگاهیان را در بر می‌گیرد، نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در الویت تزریق واکسن قرار دارند.
آقای خاکی صدیق ادامه داد: بعد از استادان و کارمندان، همه دانشجویان مقطع دکترا و پس از آن دانشجویان ارشد ورودی سال ۹۸ به قبل در الویت تزریق واکسن قرار دارند.
وی گفت: پس از آن سایر دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و در نهایت دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۶ به قبل باید واکسینه شود.
وی افزود: امیدواریم کار واکسیناسیون دانشجویان تا پایان آذر به اتمام برسد و تمام دانشجویان واکسینه شوند.
 
*آموزش حضوری مشروط به واکسینه شدن همه دانشگاهیان
 
آقای خاکی صدیق گفت: در هر صورت حضور در دانشگاه مشروط به واکسینه شدن همه قشر دانشگاهی است و تا زمانی که این امر اجرا نشود حضور امکان پذیر نیست، زیرا این مسأله مخاطراتی را برای دانشجویان در پی دارد.
معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی درباره تزریق نوبت دوم واکسن دانشگاهیان افزود: با همان فاصله‌ای که تعیین شده نسبت به نوبت اول، نوبت دوم واکسن به دانشگاهیان تزریق می‌شود، اما تاکنون برای تزریق واکسن دانشگاهیان زمان دقیقی اعلام نشده است.
وی در خصوص نوع واکسن دانشگاهیان گفت: هر واکسنی که در دسترس باشد برای دانشجویان و دانشگاهیان تزریق می‌شود.
 وی در خصوص نحوه آموزش در مهر ۱۴۰۰ گفت: آموزش حضوری در صورت واکسینه شدن دانشگاهیان انجام می‌شود، اما اینکه همه آموزش‌ها حضوری باشد تقریباً غیر ممکن است، حتی اگر همه دانشجویان هم واکسینه شوند با رعایت شیوه نامه‌ها امکان حضوری شدن دشوار است.
وی تأکید کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون به خوبی انجام شود و این مطالبه جدی دانشگاهیان است.
آقای خاکی صدیق در خصوص دانشجویان نو ورود به دانشگاه‌ها و نحوه تزریق واکسن به آن‌ها گفت: این دانشجویان در اولویت ما نیستند و در اولویت‌های آخر قرار می‌گیرند که بعد از تمامی دانشگاهیان واکسینه می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما