شناسهٔ خبر: 48621425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حال ۲۰۰ بیمار بستری، حاد است

مرگ ۱۵ گیلانی در شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرگ ۱۵ نفر از گیلانی‌ها بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و بیان کرد: با وجود وضعیت بسیار بد و شرایط خطرناک کرونایی همچنان در برخی از شهرها شاهد برگزاری مراسم عروسی هستیم.

صاحب‌خبر -

آبتین حیدرزاده  با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی و عزا و دورهمی در تالارها، رستوران‌ها و مناطق تفریحی به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر تمام تخت‌های کرونایی پیش بینی شده در بیمارستان‌های استان گیلان پُر و هم اکنون از سایر ظرفیت‌ها برای بستری بیماران استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: حال بیش از ۲۰۰ بیمار نیز وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعدادی منتظر خالی شدن تخت‌های این بخش هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از ۲۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان، افزود: حدود هزار و ۲۵۰ بیمار نیز مجموع کرونایی های بستری در گیلان را تشکیل می‌دهند.
حیدرزاده اضافه کرد: از امروز شنبه، واکسیناسیون ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان و معلمان رسمی مدارس دولتی و غیردولتی گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان گیلان با همکاری آموزش و پرورش این استان در حال انجام است. همچنین بیش از ۵۰۰ خبرنگار گیلانی با ثبت نام در سامانه فرهنگ و ارشاد، در انتظار دریافت واکسن هستند.

نظر شما